onsdag 31 oktober 2012

Då blev man 19!

31 oktober 2012 = Halloween, min födelsedag & första dagen med mor, far & lillebror på tre månader! Riktigt lyckat måste jag säga :) och innan jag glömmer; tack för alla gratulationer jag fått! 


Halloween-pumpor!
Halloween är väldigt spännande, tycker barnen! Allt har kretsat kring det de senaste dagarna. Såhär lyckade blev våra pumpor vi gjorde, riktigt nöjda faktiskt. Percy ville ha ett piratskepp, Teddy ett monster och Wilfred ett vanligt pumpahuvud. Simon är ju här nu, han följde med barnen på TrickOrTreat till grannarna idag.. de var så söta där de gick iväg i sina halloweendräkter!
Men ska beskriva dagen i kronologisk ordning... Teddy&Wilfred kom upp till mitt rum, där jag & Simon sov, halv 8. Jag fick ett paket och ett kort och även Percy kom upp. Alla 5 befann sig i min säng och redan från första sekunden var Simon och de andra barnen vänner och lekte & hade kul ihop. Paketet från familjen var en fin handkräm och en skidutrustning att hyra när vi kommer till Schweiz, tackar! Senare kom mamma&pappa in och sjöng för mig (som vi gör i Sverige.. så går det inte till i England, där sjunger de på eftermiddagen) Jag fick en stooor godispåse med gott svenskt godis, ett par hemmastickade sockor, ett iPhone-skal med en bild på Simon(taaaack!) och sedan en "valfri present" eller vad man ska säga, som jag får välja här i England. Ska till Cambridge i morgon, tror säkert att jag kan hitta något där! Just det, får ju inte glömma födelsedags-upplevelsen heller! Efter frukost fixade jag oc mamma en lite matsäck så åkte vi (jag, Simon, mamma & pappa) iväg till Thetford Forrest och gick "GoApe" vilket är en höghöjdsbana. Riktigt häftigt att sitta fast i en sele och klättra runt ca 10-15 meter upp i luften, åka linbanor på samma nivå blandat med att gå balansgång, slänga sig ut i luften, klättra i olika nät & och på hängande stegar. Hur kul som helst. Stället på bilden här under var nog det svåraste på hela banan..! Inte så högt upp, men de där dinglande stockarna var inte det lättaste att ta sig fram på!! Har några videor från dagen också, men de lägger jag inte upp nu! Pinsamt... kanske bjuder på någon någon gång framöver! 


Efter detta åkte vi hem en stund, spenderade lite tid med familjen jag bor hos här (blev firad och de sjöng för mig igen) och efter att de gått runt i sina dräkter som jag skrev om åkte vi (Hedengrens) in till BuryStEdmunds, Tittade runt lite på gatorna där och avlutade dagen med en födelsedagsdinner på en restaurant med underbar efterrätt. Tack älskade mamma och pappa för allt, ni är underbara! Och så otroligt skönt det är att träffa er :) Är så lycklig! Och Simon; jag har saknat dig sååå mycket och på de här tre månaderna vi varit ifrån varandra har jag verkligen insett vilken underbar lillebror du är! (och när du kom hit igår kväll insåg jag även att du växt till dig. Långeman!)

Jag är supernöjd med min födelsedag och hoppas på att resten av veckan bjuder på lika bra väder och trevliga upplevelser! Som sagt, i morgon väntar Cambridge :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar