fredag 5 oktober 2012

Fredagsmys i soffan!


Alla tre pojkar samlade inför en biokväll hemma i soffan, framför filmen Fantasic mr. Fox, glada och färdiga för sängen (förutom tandborstning, det kändes onödigt att borsta tänderna innan film-snackset..) Scrabble ville också vara med.. hon älskar när vi äter, det blir alltid spill som hon snabbt slukar i sig! Om barnen skötte sig skulle de få se HELA filmen.. Oj vad duktiga de blev!

Såå.. det har gått jättebra ikväll! Bara jag och barnen, mer sådan tid tack! Det är så kul och mysigt när det bara är vi fyra :)
De har varit lydiga mot mig och snälla mot varandra hela kvällen. Inga bråk, inga tårar, inget tjat och inget skrik. Bara en härlig, lugn och mysig fredagskväll! Percy, som jag har haft svårast för att komma nära, uttryckte flera gånger hur mycket han tycker om mig och att jag är så bra. Han ville även försäkra sig om att jag älskade honom; frågan "Do you love me, Linnea?" fick jag flera gånger. Så gullig! ...och på tal om gulliga samtal så måste jag berätta vad Wilf sa igår:
Wilf till Jemma: "Mummy, I really love Linnea!"
Jemma svarar: "Oh, do you? You should tell her!"
Wilf: "Hmm.." (tyst ett tag...) "Yes, I actually should do that!"
Han springer till mig, ger mig en bamsekram och säger hur glad som helst "Ooh I loooove you sooo much!!" och scenen avslutas med en stor blöt puss på munnen.
Mina små gullungar är ju så underbara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar