måndag 22 oktober 2012

Stowmarket har mer att bjuda på än vad man tror!

Felicia är tillbaka i England ett litet tag nu, så igår träffades vi igen :) Jag hämtade henne sen tog vi en tripp till Stowmarket för att träffa Sarah. Har bara hört tråkiga saker om Stowmarket, att det är en liten och tråkig stad där det inte finns något att göra så förväntningarna var väl inte jättehöga direkt.. men jag är nöjd med eftermiddagen/kvällen som spenderades där. Efter att ha vandrat igenom staden i regn (faktiskt ganska mysig stad att gå omkring i, trots vädret!) hittade vi en liten pub (The Oak) som vi gick in på medan vi väntade på att Louise och Pia skulle komma och göra oss sällskap. Det var fotboll på TV men vi beställde varsin kaffe och pratade istället, mycket trevligare!(ska väl erkänna att mina ögon drogs till skärmen lite då och då...) Senare, när alla 5 var samlade, beställde vi mat och hade en jättetrevlig stund tillsammans, enligt min åsikt. När vi lyxade till det med dessert fick vi ännu mer sällskap av två killar som var väldigt pratglada. Den vanliga frågan "Where are you guys from?" (som vi alltid blir frågade när vi går någonstans!!) öppnade samtalet och sedan gick det inte få tyst på dem. Vi spelade några omgångar biljard tillsammans, och de några år äldre killarna (som jag/vi aldrig riktigt uppfattade namnet på..) bara skrattade åt oss för att vi inte var så duktiga.... haha! Jag(och de andra också för den delen) skulle ju upp och jobba i morse så hade tänkt att det skulle bli en tidig kväll men det slutade med att jag kom hem runt midnatt! Så nu är jag lite småtrött, men det är det värt :) Alltid kul att träffa nya människor!
just det, glömde ju säga att vi hittade en Lidl-butik i Stowmarket också! Tycker det är lite coolt att de är upplagda på samma sätt här som varje butik i Sverige är! Kändes som att man befann sig i Sverige! Jag och Felicia kunde inte låta bli att gå in och titta bara för att....

Idag har jag haft en riktig städdag; städat och tvättat och stått i hela dagen! Blev glatt överraskad när Pia kom hit och hade med sig McFlurry-glass, vi satt och pratade en stund..välbehövlig paus! Ska bli riktigt skönt att lägga sig i kväll efter en hard working day! Måste även vara skönt för barnen att vara lite lediga nu! Det är de värda, det engelska skolsystemet är så mycket tuffare än det svenska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar