fredag 12 oktober 2012

Still alive!

Jag lever! och det gör även Louise som jag hämtade på Stansted flygplats natten till idag... Det var med en nervös känsla (Jemma skrämde upp mig om hur hemsk vägen dit är..) som jag gick ut i spöregnet igår kväll för att köra en dryg timmes bilresa till flygplatsen. Jag var inte säker på hur vägen gick och jag hoppades verkligen på att jag fyllt i rätt ip-adress på gps:en.. (Inte för att jag litar på de där manickerna särkilt mycket, men det känns ändå tryggt att ha den till hands) Vad som inte gjorde saken bättre var att Louise gav mig FEL mobilnummer, så jag kunde inte nå henne; visste inte riktigt var på flygplatsen hon var eller om hon ens var i tid! Men jag satte mig i bilen, började sjunga på "Don't worry, be happy" och gav mig iväg på de mörka vägarna..för gatulysen finns det INTE gott om i det här landet. Det ända de har är små "cat eyes" i mitten av vägen som reflekterar lysena från bilen så du ser var mittlinjen går... Det var becksvart och superblött (vindrutetorkarna gick på högvarv och musiken i bilen kunde inte överrösta smattret...) och eftersom jag steg upp kl  7 på morgonen var jag ju inte jättepigg heller! Men vad gör man inte för sina vänner :)
Men men, det var bra skyltat hela vägen, tack och lov för det, (gps:en visade faktiskt rätt också! men jag föredrar nog skyltar ändå...) Det värsta på resan måste varit när jag helt plötsligt upptäckte att jag var mitt i en jäääääättestor rondell, tror det var 5 eller 6 filer med trafikljus lite här och var.. och och eftersom jag låg i filen längst till vänster när jag visst skulle ta en av alla avfarter till höger blev jag lite småstressad. Som tur var hade låten "Don't worry - be happy" fastnat i hjärnan och jag lyckades ta mig över till rätt fil. Jag var väldigt tacksam för att det inte var så mycket trafik ute och åkte så sent!!
Jag gjorde även en annan trafikant lite småsur när jag väl tagit mig in till flygplatsens område och skulle försöka köra igenom en sån' där bom som öppnas när du betalat.. Mitt bankkort fungerade inte så jag visste inte hur jag skulle göra.. han stod bakom och tutade och hade sig! Det gick ju inte fortare för det, men tillslut lyckades jag få ut en biljett och bommen öppnades! Hur vet jag inte, för betalade gjorde jag inte i alla fall... Haha!
Sen hade jag och Louise väldig tur.. för när jag kommer in på den stooora parkeringen ser jag henne stå där med sin packning, så det vara bara att plocka upp henne och åka hem! Allt löser sig och man klarar av mer än vad man tror, det fick jag verkligen uppleva under denna resa ;) Det låter kanske inte så farligt men att köra vänstertrafik i mörker till ett okänt ställe och plocka upp någon som man inte vet var den är är inte det lättaste ska jag tala om.. Kom väl i säng runt 01:30 och sen ringde klockan i morse vid 07:10.. ja, jag är ganska trött nu..

Nog om gårkvällen. Veckan som gått har varit bra! det har varit mycket barnpassning för min del för Wilf var sjuk i helgen så han har bara varit på pre-school en gång. Vi har bakat cupcakes, lekt hur mycket som helst, varit på Toddlers och så har vi plockat päron :) Sen har jag haft mina vanliga sysslor, även varit ute på promenad/sprungit några gånger med Scrabble. Har även fått liv i blomman igen som Sandra lämnade kvar här.. Duktigt va'?! Den såg lite ledsen ut där ett tag..
Teddy har börjat spela piano, vilket jag är väldigt glad över för de ska kanske köpa ett piano! I alla fall en keyboard, förhoppningsvis.. saknar att spela instrument faktiskt. Både gitarren, pianot och lilla ukulelen!



Ikväll kommer Pia hit i sin nya bil! Vi var och hämtade den förut och nu vill hon självklart provköra lite :) skönt att det inte bara är jag som har tillgång till bil nu..! Så vi ska in till Bury och för att käka lite på en pub tror jag :) Sen får vi se vad helgen har att bjuda på mer, kanske blir det en tripp till Ipswich och bio! Ska bli skönt men ännu en helg :) Och för varje helg som kommer betyder det ju att det närmar sig slutet av oktober, 18 DAGAR KVAR :D

Har även funderat mer på det är med Schweiz.. Ser ut att lösa sig på ett bra sätt! Men jag nämner inget än, väntar tills det är bestämt hur det blir!

Vilken härlig morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar