söndag 28 oktober 2012

Kort uppdatering om veckan som gått

Oj..  long time no see! När jag vaknar upp i morgon är det bara EN DAG KVAR! 
Jag har haft en jättebra vecka nu och varit så upptagen med roliga saker så har inte hunnit uppdatera bloggen och på kvällarna har jag varit så trött & bara velat sova, inte haft energi till att skriva. Just nu är jag hur trött som helst men kände att det verkligen var dags för ett inlägg.. så här kommer en liten lista över min vecka, ganska odetaljerad, vill sova ;)

På onsdagen tog jag med barnen till CurveMotion (som BusFabriken i Linköping ungefär) En stor softplay-area där barnen kan klättra omkring i klätterställningar, åka ner för rutschkanor och massa olika saker. De hade jätteroligt, men jag måste erkänna att jag inte är så smidig längre.. det var inte så lätt att springa runt där och krypa igenom tunnlar etc som är anpassade för barn.. haha! Wilfred gillade bollhavet


Torsdag morgon: "Familjen" åkte till London, jag stannade hemma för att ta hand om djuren. (Det var från början menat att Wilfred skulle stannat hemma med mig men de beslutade sig för att ta med honom, först kändes det tråkigt men det var faktiskt ganska skönt att få vara själv och ha lite lugn och ro. Jag ska ju till London nästa vecka så jag är inte så ledsen för att jag inte följde med..)
Senare skulle jag till Sarah i Ipswich.. stannade hos Pia på vägen dit och vi två åkte gemensamt in för att träffa Sarah och äta lunch :) Efter en trevlig stund tillsammans åkte jag hem, det var tea-time för djuren. På kvällen tog jag en tripp in till Bury.. Kan man kalla det för dejt..? Kanske det kanske.. Hade i alla fall trevliga konversationer och en bra kväll! Blev väldigt sent dock..

Trött på fredagsmorgonen men var tvungen att fixa djuren, så det blev inget "ligga i sängen och dra" (gick dock tillbaka till sängen en stund när jag fixat morgonsysslorna) Jag och Scrabble var senare ute på långpromenad igen, skönt :) men usch vad kallt det blåser.. Bakade även en tuppakaka! De kom hem på fredagskvällen och barnen berättade exalterat om Londonvistelsen. Jem&Ade skulle ut senare på kvällen så jag var barnvakt. Sara och Louise kom över och vi lagade mat, vegetarisk lasagne, och tittade på tv. Hade en riktigt bra kväll, Louise stannade över natt men Sarah åkte hem. Igår träffade jag en ny kompis, en SVENSK tjej som bor ganska nära, som heter Linnea! Vilket sammanträffande va?(kom i kontakt via en grupp på Facebook) Vi spenderade dagen i Bury för att senare på kvällen åka hem till Louise, dit även Sarah kom, för en tjejkväll hos henne. Även denna kväll var riktigt lyckad (och sen..fastnade i Stowmarket några timmar på vägen hem)
Idag hade jag en lugn morgon, skönt! Barnens farbror(och kusiner) och farfar var här över lunch, en riktigt god "Sunday Steak" var det som serverades (den bestod av lammkött, speciella potatismosbullar, rotfrukter och lite annat smått och gott) efterrätten, en choklad-kladdkaka med toffeesås och glass till var ju inte helt fel heller. Efter detta åkte jag och hämtade Felicia för att spendera eftermiddagen/kvällen med henne. En mysig stund på ett café med varm choklad och bakelse är ju inte helt fel en regnig söndag!

I morgon är det måndag igen, vilket innebär städdag och ny vecka med nya möjligheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar