onsdag 17 oktober 2012

Hedgehog-cupcake!

13dagar kvar!

Hade tänkt att skriva ett inlägg igår kväll men jag fick lägga mig 20:45 med en gråtande 6åring bredvid mig så hann inte. Varför så tidigt? Jo... har jag berättat om Teddys gosedjur "Doggy", en liten vit/blå hund? Det är hans käraste ägodel tror jag som han inte klarar sig utan, speciellt inte på kvällarna. (Kan inte räkna hur många gånger om dagen man får frågan "Where is Doggy?"..) Men till att börja med vann Teddy en medalj på Cricker-träningen och han var jättestolt över detta pris! Olyckligtvis (när han var olydig och svingade den i luften när vi var på väg hem i bilen) tappade han bort den! Han har kvar bandet men själva smycket är borta.. vi spenderade säkert 20-30 minuter i bilen, letandes efter denna lilla del, när vi kom hem. Men utan resultat. Då kom tårarna...jag föreslog att vi skulle leta mer senare/i morgon.. Då hade jag en trött, ledsen 6åring, en väldigt trött 4åring som då blir väldigt sur och en 2åring som vill vara precis som sina bröder. Jag är förvånad att jag klarade av fixa fram kvällsmaten och få alla att sitta vid matbordet och ÄTA UPP sitt tea utan varken skrik eller bråk och inga fötter på bordet! När vi nästan var klara kom Jess, en som bor i  närheten, och skulle hjälpa mig med kvällsrutinen. Då blev Teddy lite gladare och gjorde sina läxor med henne medan jag tog med de andra upp för att duscha/borsta tänder/läsa go'natt-saga. När de två var i säng och Jess gick hem kom Teddy på att medaljen var borta igen och började gråta och frågade "Where is Doggy?" Det var då mitt hjärta stannade till för några sekunder, jag hade inte sett honom i soffan där han alltid ligger, han var inte på matbordet och inte heller på Teddys rum. Vi tittade i bilen men inte heller där kunde vi hitta Doggy. Då slog det mig.. Gosedjuret, som Teddy inte klarar sig utan, befinner sig i den andra bilen som står parkerad på flygplatsen ett antal timmar här ifrån.... Aaaajdå! Vad gör man då?! Förklarar att "Doggy kommer hem i morgon kväll och du får sova utan honom i natt, sov så gott, hej då!" Njae.. det fungerar inte riktigt så. Vi testade med några av hans andra gosedjur men ingen var som Doggy, inte heller filten funkade. Han kunde inte sova utan Doggy. Jag läste några sagor för honom och stannade med honom i sängen ett tag. När jag gick ner och skulle äta min kvällsmat kom han ner med bara några minuters mellanrum och grät för han inte kunde sova utan Doggy. Det slutade med att han fick lägga sig i mammas säng där även jag skulle sova, men inte kunde han sova förrän jag la' mig. Stackars liten! Det är en sak att hantera en arg/bråkig kille, men när det verkligen kommer tårar för att han är riktigt ledsen, mist två viktiga saker på samma kväll när inte mamma/pappa är hemma, vet man inte vad man ska göra. Det var jobbigt att se honom med så röda ögon, blöta kinder och med tummen i munnen och säga det värsta han kan höra, "Du måste försöka sova utan Doggy". Han somnade tillslut i alla fall! Och alla sov bra hela natten ända till klockan 7 i morse. Skönt! Morgonrutinerna gick som smort, var klara 20minuter tidigare än vanligt!
Nu har jag precis bakat cupcakes och kolakakor till en kaksäljar-fest som äger rum i morgon. Tyckte att mina små igelkottar blev väldigt söta ^^ (på bilden saknas det visst lite glasyr..men men!)
Hedgehog-cupcake! 
Nu har jag en timmes lugn innan jag ska åka och hämta Wilfred från pre-school igen och senare i eftermiddag ska jag även hämta de andra två. Hoppas på att denna eftermiddag/kväll går lika bra som igår(förutom det där med Teddy..) Och det tror jag att det kommer göra! :)

Glömde berätta att jag och Wilf var på ballett igår, det var något nytt för mig! Haha, så gullig han var i sin ballett-outfit bland alla tjejer (han är den enda killen där...!)


Jag fick lite klagomål på förra inlägget, att jag inte skrivit något om skypesamtalet med min kära moster och släkt i lördags, det var trevligt att höra lite från er! Nöjd Anna?(; På söndagen hade jag ännu ett samtal med andra sidan av släkten som firade farmor, även det var kändes bra!
Ett annat klagomål var att jag inte la upp en film från fredagens restaurangbesök.. Men den vill jag inte lägga upp! Kan säga att jag och Pia (mest jag..) skämde ut oss lite inför alla som befann sig där inne.. Kom ett ganska gällt skrik ur min mun när hon försökte ta min sista bit av den goda efterrätten! Lyckades få med det på film eftersom jag utmanade henne till att slicka rent tallriken medan jag filmade (som hon sa att hon ville) men istället passade hon på att försöka få även min bit.. Men jag hann dra bort tallriken innan hon hann dit med sin gaffel, som tur var!


Ska bli spännande att få se bilder från huset/omgivningen i Schweiz när Jemma kommer hem igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar