onsdag 3 oktober 2012

Aoouch!

Jag skriver detta inlägg med onda fingrar! Skulle rädda en farlig situation i köket när barnen kom hem från skolan och potatisen kokade på agan, och nu sitter jag här med en svullen vänsterhand... Jemma satte på potatisen på den varma plattan och gick iväg för att ringa ett telefonsamtal. (För er som använt den varmaste plattan på en aga vet att den är väldigt effektiv och därav börjar vattnet börjar koka väldigt fort!) Så.. tänk er sitationen såhär: Jemma står med Wilfred i famnen och telefonen i den lediga handen (hmm.. inte ledig längre alltså) Jag sitter i soffan med Percy, som skadat vristen, i knät. Teddy är precis påväg in i lekrummet bredvid köket (står väldigt nära plattan) då han skriker "det kokar över". Jag "slänger" bort Percy och springer genom köket till plattan och ska ta bort kastrullen, bra va? MEN! i all hast tänker jag inte på att det faktiskt är väldigt varmt även för mig (jag ville ju försäkra mig om att Teddy inte skadades) och tar tag i det ICKE värmeskyddande (hm.. kan man säga så? det värmeledande kankse är bättre? ni förstår förhoppningsvis vad jag menar...) handtaget på kastrullen och ska dra bort den.. Släpper gaanska fort när jag känner hur skållande hett det är. Aj..! Sen står jag med handen i iskallt vatten ända tills maten är färdig. Trots det har jag röda, svullna och ömma fingrar/handflata just nu. Dagens lärdom; rör inte en varm kastrull med vatten som kokar över UTAN grytlapp... (ganska logiskt kanske....) Maten blev i alla fall god! :P

Annars har min dag varit bra, ganska lugn och skön. Tvättat lite & strukit en skjorta, även skött mina andra dagliga sysslor... Tog en långpromenad med Scrabbel också, det kändes bra :) Men det är lite ruggigt, blåser väldigt kallt! När barnen kom hem hade vi danstävlingar och uppvisningar till musik från EricSaade och Danny. Kulkul!
Nu sitter jag och med en skål yoghurt och upplever mitt första åskoväder här! Lite småläskigt sådär... jag har fönster på två av mina väggar i mitt rum vilket gör att jag ser blixtarna ganska tydligt!


Blir en tidig kväll för mig i kväll.. gick och la' mig tidigt igår och vaknade innan klockan ringde i morse och kände mig utvilad. Riktigt skön känsla, värt att lägga sig lite tidigare för det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar