fredag 19 oktober 2012

Godaste maten på länge!

Denna Bild säger mer än tusen ord..
Känslan av att hälla i tacokryddan i köttfärsen och känna den underbara doften av tacos gjorde min kväll!

Jemma hade varit och handlat idag och när hon kom hem hjälpte jag henne att plocka ur kassarna. Det första ur den första kassen jag fick upp var tortillabröd. Jag blev lite glad, tänkte att kanske kommer vi äta något i stil med tacos snart!? I nästa kasse hittade jag en tex-mex-mix med tre olika dipper; salsa/avokado/cremefraiche. Hoppet steg ännu mer. När jag sedan plockade ur både majs, gurka, tomater, sallad och köttfärs var jag väldigt nära på att fråga om vi kunde göra tacos ikväll.. Men hann inte det innan hon frågade mig om jag kunde fixa dagens kvällsmat och att hon köpt hem lite saker så att jag förhoppningsvis kan göra "tacos som jag pratat så mycket om"! Jag blev SÅÅ glad! Jag verkligen älskar tacos och har varit så otroligt sugen på det de senaste veckorna. Kunde inte bli bättre. Och jag fick göra det helt på mitt eget sätt. Underbart! Fanns även tacoskal och sånna där majschips. Vilken lycka :D Dock tyckte visst inte barnen om det lika mycket.. Det var för starkt för Wilf, hans tea bestod i slutändan av ihoprullat tortillabröd med riven ost och creme fraiche. Percy bestämde sig redan innan han började äta att han inte tycker om det (en väldigt trött kille) så han åt små bitar av paprika och gurka, även dippade chipsen i de olika smakerna. Men han testade lite köttfärs i alla fall, alltid något! Teddy var den som tyckte bäst om det, speciellt när han fick avokado till! Han gillar dock inte grönsaker så i hans wrap fanns det köttfärs, avokado, chips, ost och de olika dipperna. Ganska förståeligt att det inte gick hem så bra med tanke på att de är ganska små och att de aldrig äter kryddad mat..stor omställning. Så det blev köttfärs över, vilket inte gör något alls för det betyder att jag får äta det i morgon också :D jiiiipppiieee!! Lyckades få det att smaka som hemma i Sverige.. (endast salsasåsen som smakade mer vitlök här..)
Pratade med familjen hemma i Sverige förut och det visade sig att även de ätit tacos idag! Men vad som är ännu mer komiskt är att de hade äppelpaj med vanlijsås till efterätt, och det har även jag, Wilf och Jemma har fixat idag. Vilket sammanträffande! 

Jag har en lugn, ensam fredagskväll i min säng i kväll efter att ha tittat på Cars2 med Teddy. Ganska skönt faktiskt. Har varit så upptagen hela tiden de senaste helgerna så känns skönt att få lite tid till att bara vara. Så kändes det inte i början när jag kom hit, trodde aldrig att jag skulle känna så. Visst är jag lite sällskapssjuk så jag skulle ju inte tacka nej till lite sällskap men varför klaga, har hört att det är nyttigt att vara för sig själv ibland :) (Adrians kusin+fru är här i kväll, jag skulle ju kunna gå ner till dem om jag känner mig alldeles för ensam ;) hehe..)

11 dagar kvar! Det närmar sig =) Simon, I can't wait to see you!

2 kommentarer:

  1. 11 DAGAR KVAR TILLS DEN BÄSTA HÄNDELSEN I MITT 12-ÅRIGA LIIIIIIIV!!! <333

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår dig lillebror! 11 dagar kvar tills du får se lite RIKTIG ENGELSK FOTBOLL!! :)

      Radera