måndag 15 oktober 2012

Dyr men utsökt!

15 dagar kvar!

Säger det än en gång; riktigt bra helg :) Men känner att jag måste uppleva lite mer av England nu, inte fastna med vännerna i Ipswich! Vi ska tillsammans skriva en lista med olika platser vi vill besöka och saker vi vill göra/uppleva under tiden här och försöka checka av så mycket som möjligt innan vi åker hem. Denna helg har jag spenderat hos Pia, igen!(hennes familj måste tröttna på mig snart..haha!) På fredagskvällen åkte vi in till Bury St Edmunds i hennes nya bil och åt dinner på en restaurang. Jag åt en kyckling-pasta-pesto-ost-röra, riktigt god sådan. Vi lyxade även till kvällen lite med en efterrätt som kostade nästan £6! (ca 60kr) för en liten kladdkakebit med glass och en halv jordgubbe. Men det var värt varenda penny till 110%! Det var den godaste kaka jag någonsin ätit!

På lördagen träffade jag Louise ett tag hemma hos henne och tvillingarna (lika underbart som alltid) medan Pia var i Ipswich och åt lunch med Jordi(någon spansk kille som hon aldrig vill träffa igen xD) Senare kom Sarah(en annan au-pair från Tyskland) till oss och vi hade en trevlig hemmakväll. Helgen avslutades med en "lazy sunday" och kvällsbio. "The perk of being a wallflower" var filmen som visades och den var bra! Har sett bättre filmer men denna är helt klart värd att se.
Måste ju berätta att jag upptäckt att man kan köpa LÖSGODIS även här i England! CandyKing (karamellkungen) står för plockgodiset här, men tyvärr finns inte de godaste sorterna och det är inte alls lika stort urval. Men det lilla som finns är i stort sett samma sortiment som i Sverige!

Idag gick jag och Teddy över till grannarna och lånade deras piano (keyboard...) så att han kunde öva på sin pianoläxa. Han håller på att lära sig "middle C", var den tangenten sitter och att det finns flera C men bara ett middle C på pianot. Kommer ihåg när jag precis började spela och lärde mig det där. Känns konstigt att kunna säga "när JAG var liten och började spela för se sådär 10 år sedan..." Börjar bli gammal?! Jag spelade faktiskt lite idag jag också, riktigt kul faktiskt :) saknar det... Hoppas på att det blir fler övningstillfällen :)

I morgon ska jag följa med till skolan på morgonen så att jag hittar dit, för Jemma åker till Schweiz på förmiddagen så jag ska vara hemma själv med barnen till torsdag vilket betyder att jag måste hämta dem i skolan några gånger. Ska bli kul med ännu en utmaning; att ta hand om alla tre samtidigt, själv, i två dagar! Detta är sista skolveckan innan "half term". Så snart är barnen lediga.. tror att denna ledighet är välbehövlig för dem. Det är inte något slappt skolsystem de har här inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar