måndag 5 november 2012

Back to routine...

Nu har familjen åkt hem. I går morse ringde klockan strax efter 4 och det var dags att gå upp för att köra dem till flygplatsen. Kan lova att jag var riktigt trött! (när jag kom hem igen kl 7 på morgonen gick jag och la mig igen.. sov ca 4 timmar till!)
Det var jobbigt att lämna dem.. men inte samma känsla som när jag åkte hit i augusti. Då var det så mycket ovisst, nu vet jag ju precis hur det kommer bli. Känslan igår var bara att jag älskar dem så otroligt mycket och det är väl ganska självklart att det är jobbigt att skiljas från varandra... Tack så jättemycket för att ni kom hit, det var verkligen underbart att träffa er igen! Jag är jättenöjd med dagarna och jag hoppas ni är det också :) Jag älskar er <3
Så.. vad gjorde vi resten av veckan kanske ni läsare vill veta? Efter min födelsedag åkte vi ju som sagt till Cambridge. Vädret var sådär, regnade lite till och från, men det höll sig undan när vi åkte båt! Testade på "punting" som jag skrivit om tidigare. En guidad tur längs ån som rinner längs med alla universitet där. Kostade ju en del men det var värt det, hade en mysig stund. Fick dock vara tolk för pappa, det fick vi ju vara hela veckan, eller hur Simon. Men han försökte ju utrycka sig i alla fall.. bra gjort pappa! :) Efter en god middag på en pub gick vi runt lite och tittade i staden. Jag tycker verkligen om Cambridge! Så mysig stad :)) Torsdagskvällen spenderades hemma i huset, en lugn och trevlig kväll.
Fredagens aktivitet var en tripp till London! Tidig morgon, satte oss i bilen kl 7, för att få ut så mycket som möjligt av dagen. Och det lyckades vi bra med! Allt från att åka tube och röd londonbuss(längst fram på översta våningen) till att vara inne på TheScienceMuseum, se Buckingham Palace, Big Ben, London Eye och andra sevärdheter, vandrat runt i LondonCity, i HydePark, Oxford Street och mycket mer. Benen var trötta när vi kom hem på kvällen! Just det, får ju inte glömma att vi var inne på Hamleys! Större leksaksaffär får man leta efter....


Längst fram högst upp, glada miner!

Lördagen var vår sista dag tillsammans, då tog vi det mest lugnt och njöt av att vara tillsammans. Var ute på promenad hela förmiddagen med barnen&pappan, åt lunch på en pub och lekte i en lekpark. Simon ville ju spendera lite tiden med killarna också och det fick han ju denna dagen. På kvällen var den "bon-fire night". Någon stor tillställning som är väldigt populär här i England. Guy Fawkes är visst en nyckelperson och anledning till firandet. Det fyrverkeriet som vi såg denna kväll är nog det största och maffigaste jag någonsin sett! Riktigt häftigt! Har säkert glömt massa smådetaljer om veckan nu.. men är trött, skyller på det (igen...)

Nu har de som sagt åkt hem och barnens "half term" har nått sitt slut och det har börjat skolan igen så allting har gått tillbaka till gamla vanliga rutiner. Börjar räkna ner på nytt nu, för snart kommer min otroligt saknade vän Emelie hit! 11 dagar kvar! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar