måndag 26 november 2012

Liten uppdatering =)

Jag har börjat med en ny nedräkning nu, för det är bara 16 DAGAR KVAR innan vi flyttar till Schwei nu! Allt är klart, vid lunchtid den 13 december sitter vi i bilen och ska precis påbörja vår bilresa hela vägen till vårt nya hem! Kommer bli en utmaning.. rastlösa barn i en bil i ca 20 timmar är ju inte det roligaste kanske ;) Men uuujj så spännande det ska bli att komma dit =D Tänkte inom ett par dagar förklara vad jag tagit för beslut angående flytten.. som ni förstår nu kommer jag ju följa med den 13e i alla fall!

Så.. uppdatering om helgen: 
- Kanonbra, spenderad fredagskvällen/natten med Linnea och tre andra knäppisar. Innan det hade vi (jag och Linnea) träffat Sarah en stund, bakat brownies och kolakakor :) Vi var även inne i Bury för att äta lunch, synd att vi inte hade mer tid för att titta runt på "Christmas Fayre"..
Det blev inte mycket sömn den natten, så hela lördagen låg jag framför tv:n och slappade.. riktigt skönt och välbehövligt. Tror att det var bra för min envisa förkylning med en lite lugnare dag! inte för att den försvunnit men det kunde ju varit ännu värre.. Var barnvakt på lördagskvällen och efter att ha kommit i säng runt 01:00 då Jemma och Adrian kommit hem sov jag riktigt bra ända till kl 12 på söndagen! Har inte hänt att jag sovit så länge på hela min tid här..(jag vaknade runt 9 dock, men somnade gott om när familjen lämnade huset efter ett tag) Åkte in till Bury för att träffa ÄNNU EN NY kompis, från Österrike. Även hon var jättetrevlig och vi gick runt på den där "Christmas Fayre" (ungefär som julmarknad) som jag nyss skrev om. Oturligt nog höll den precis på att stänga när vi kom dit.. men hann se lite i alla fall :) Vi avslutade dagen, efter en kaffe på Néro, med att träffa Felicia för att käka dinner. Riktigt lyckad, lugn kväll och ett bra avslut på en bra helg :)
Det är så intressant..när jag kom hit trodde jag aldrig att jag skulle hitta någon vän. Vecka efter vecka gick och det fanns verkligen ingen i närheten som jag kunde umgås med.. tänkte då "usch vad tråkigt..kommer detta verkligen bli ett bra år?" Hände ju inget kul på kvällarna och helgerna var långsamma...Men nu, drygt tre månader senare, har jag hur många vänner som helst. Nästan för många, hinner ju inte träffa alla och helgerna/kvällarna är fullspäckade!! Jag är så glaad för alla nya vänner och att de inte är från Sverige spelar ingen roll alls. Jag tänkte först att jag ville ha svenska vänner, men det är ju jättebra att ha kompisar från andra länder; dels för att vi tvingas prata engelska, men även för att uppleva ännu mer kultur och skillnader! Intressant intressant :))

Och idag då? 
- Det har varit full rulle hela dagen, städningen tog extra lång tid.. myycket att plocka i ordning och tvätta. Till exempel hade barnen visst campat i ett av sovrummen i helgen så ett stort tält med luftmadrass och sovsäckar täckte hela golvet! Kom även igång lite sent med allt idag eftersom jag efter att ha skjutsat Wilf till pre-school var tvungen att åka hela vägen till Percy&Teddys skola för att lämna idrottsväskorna som de glömde ta med sig på morgonen....Så ända fram till lunch städade jag och höll på. Sen var det dags för att börja med julklappsinslagning (maaaaassor av presenter, och det är långt ifrån alla säger Jemma) och även göra två stycken "shepherds pie". De blev lyckade! Haha.. vilken tur va?
Men nu har jag lite ledig tid, Jemma och barnen äter tea hos några vänner i kväll och jag stannade hemma. Borde städa min del av huset också men när jag är klar med allt annat orkar jag inte det! Det får vänta tills i morgon eller något.... nu ska jag njuta av att kunna vila innan de kommer hem igen, då är det kvällsrutiner för hela slanten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar