fredag 9 november 2012

3 månader!!

12-09-09 - 12-11-09
TRE HELA MÅNADER!

Ojojoj.. tiden går så fort när man tittar i backspegeln. För exakt tre månader sedan kom jag hit för att under ett år uppleva något som jag aldrig tidigare gjort. Även att jag grät och "ångrade" mig på flygplatsen innan jag åkte är jag så otroligt glad att jag åkte. Upplever så mycket här, lär mig så mycket, får nya underbara vänner och massor annat! Visst har det gått upp och ner... ibland känner jag bara "USCH JAG VILL HEM, absolut inte stanna kvar!" Jag får göra tråkigt slitgöra och ibland blir jag så trött på olydiga barn.. men allt det positiva väger över. Visst kan killarna vara olydiga (vilka barn kan inte det?) men oftast är de så otroligt härliga, mysiga och roliga att spendera tid med. Speciellt underbart är det när jag får egentid med dem, bara barnen och jag. Det är en helt annan grej än när någon av föräldrarna är med. När jag är själv är det jag som är "in charge" och det verkar som att barnen tycker det är kul när det bara är jag hemma också! Blir lite annorlunda mot det vanliga. Vi har gjort så mycket roligt tillsammans under dessa månader och mer kommer det bli :) Just nu är det mycket inför flytten till Schweiz som sker strax innan jul (inte långt kvar!!) men vi försöker, mitt i allt, ta vara på den sista tiden här i Woolpit.
Något som jag är väldigt glad över är att jag fått en så bra relation till alla tre killar nu. Känner en stor skillnad från de första veckorna och nu.. (inte så konstig kanske) Kan inte säga annat än att de är fantastiska små pojkar som jag aldrig kommer glömma. Varken de bra eller mindre bra sidorna.. ;) Wilfreds gälla skrik som skär i öronen eller hans otroligt mysiga pussar/kramar, Percys kloka tankar och härliga "springa och hoppa upp i famnen-kramar" och Teddys retsticke-humör eller mysiga stunder han ger mig i soffan framför StarWars eller IceAge-filmer sitter djupt inne i mitt hjärta.
Sedan får jag ju inte glömma mina underbar vänner jag träffat som förgyller mina helger eller lediga stunder i veckorna.

Hinner inte skriva mer nu... (fullt upp som vanligt vi tea-time) men blev ett litet inlägg i alla fall! Ikväll ska jag iväg och träffa Pia, flyr från huset för här är det storfest på G.. haha!



Hoppas ni har det bra, för det har ja'!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar