söndag 11 november 2012

Denna helg har jag....

Vill börja med att säga grattis till min älskade lillebror Simon som fyllde 12 år igår och även hylla världens bästa pappa på fars dag! <3

Tack för en jättefin födelsedagspresent, Louise & Pia! <3
Bilden: En fin prydnadskudde fick jag av Louise och Pia i födelsedagspresent! Kortet var lite roligt också.. Inuti stod det "Our age goes up, our boobs goes down, but we're still the hottest girls in town!" Ni är så underbara ;D

Ännu en helg har passerat.. TIDEN GÅR SÅ FORT!!! Snart är ju Emelie här, bara 5 dagar kvar! :D och det inte alls länge kvar tills vi flyttar!

Idag: Heldag med barnen
Jemma&Adrian har varit iväg hela dagen idag, så jag har varit barnvakt sedan 8.30 i morse. Nu har klockan snart passerat 23:00 och de har fortfarande inte kommit hem, snacka om heldag! Men det har gått bra :) Pia var hos mig igår kväll och sov över här så hon har hjälpt mig att se efter killarna idag, stort tack till dig! Vi började med att åka till "MessyChurch" (något i stil med söndagsskola) Mycket pyssel och även lite bibelundervisning eller vad man ska kalla det! En trevlig liten morgonsyssla :) precis efter det var det någon ?ceremoni? ute på gatan som vi stannade och tittade på. Det kallas "Poppy Appeal", intresserade kan ju gå in på denna länk och läsa om det... http://www.britishlegion.org.uk/support-us/poppy-appeal
Efter det åkte vi hem, tog det lite lugnt och åkte sedan in till Bury för att spendera några timmar på CurveMotion. Mycket spring upp och ner och många åk i rutschkanor blev det, även lunch och glass-avbrott hade vi. När vi kom hem igen var vi ute i det fina vädret ett tag och Pia åkte hem till sig. Dagen avslutades med en "bio-kväll" i tv-rummet. Full rulle hela dagen, men som sagt..det har gått bra. Som jag brukar säga.. alla lever ju fortfarande i alla fall! Haha... (även om mitt huvud säger ifrån lite nu.. behöver några tabletter för att kunna somna i kväll tror jag, huvudvärk är inte kul att ha!)

Igår: Ännu fler vänner - från Tjeckien
Igår åkte jag, Pia och Louise in till Ipswich för att träffa några nya vänner. Två tjejer och en kille från Tjeckien var det vi spenderade några timmar tillammans med, först på CaféNero och sen på de regninga gatorna i Ipswich. Riktigt trevligt :) De är också här som au-pairer. (Eller.. killen har varit au-pair men gav upp efter några månader och har nu skaffat sig annat jobb och lägenhet!)
Träffar så mycket nytt folk! Jättekul, men svårt att träffa alla när man inte har så mycket ledig tid. Trodde aldrig jag skulle säga att jag "har för många vänner här"... haha! Kommer sakna det när vi flyttar till Schweiz!

Fredags: Kärt återseende
Efter att hela fredagen hjälp till att planera, duka och fixa massa inför Jemma&Adrians mega-party tog jag bilen och åkte till Pia. Det var ett tag sedan vi hade en kväll tillsammans, en välbehövlig kväll med djupa diskussioner och goa skratt :)) 
Ipswich 12-11-10
Percy i sin egengjorda kungakrona!






I morgon är det alltså måndag igen.. ny vecka, nya möjligheter, nya utmaningar och nya upplevelser! Yippie! (Försöker se positivt på att det är måndag.. det är inte min favoritdag direkt..! Men man ska ju se positivt på saker och ting så..) Gött med måndag, det är ju början på en ny vecka vilket betyder att man snart får helg igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar