onsdag 7 november 2012

Inget baklyse?!

Nu är jag precis hemkommen efter att ha varit med bilen hos bilmekanikern. Varför då? Joo, igår när jag hade hämtat barnen i skolan vid 17:00 (det var mörkt ute), och var på väg hem tutade en bil på mig och i rondellen som precis dök upp då körde han upp bredvid mig, vevade ner rutan och förklarade att baklysena inte fungerade!! Oj, tänkte jag.. ganska farligt att köra bil i mörker & rusningstrafik utan baklyse! Jag stannade till och kollade om det stämde, och mycket riktigt.. inget rött ljus på varken höger eller vänster sida. Bromsljusen fungerade och det gjorde även blinkisen, men det hjälper ju inte när man ska köra på en 70mph-väg.. Ända lösningen jag kom på var att sätta på dimljusen och köra hem och be Adrian kolla på det. Så det gjorde jag. Kändes inte bra att ha tre barn i en bil utan baklyse i det förhållandet så dimljusen måste varit bättre än inget lyse alls. Adrian kunde inte lösa problemet så Golfen fick åka till doktorn idag.. Det var något glapp eller något tror jag, och så bytte de lampor. Det var allt. Skönt att det inte var något större fel! Höll på att inte hitta dit dock.. GPSen visste inte om att vägen var ombyggd....! Tur att jag tittade upp vägen på google-maps innan jag gav mig av.
Så nu är min lilla pärla hel igen :D

Så igår var det alltså jag som skötte hämtningen, matdags och kvällsrutinern.. (Jemma&Adrian var hos doktorn men behöver väl inte gå in på några detaljer om det) Det gick jättebra, alla kom i säng både mätta och glada, inte en enda fight hade vi och Teddy gjorde sina läxor duktigt. Senare på kvällen pratade jag med Marie på Skype, saknar dig min vän! Skönt att höra lite från dig :)

Tidigare idag träffade jag Sarah för lunch och en kopp kaffe. Hon följde även med hem hit och bakade lite med mig och Wilfred. Chokladbollar och Flapjacks blev det! Gotteligottgott =P (jag har bara smakat liiteliiteliiite! Duktigt vah?!)
Härlig vy på kvällspromenaden med Scrabble igår!



9 dagar kvar tills Emelie kommer :)) Jippie!!
Vill även säga ett stort GRATTIS till min älskade storebror Samuel som fyller år idag! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar