tisdag 27 november 2012

Musfällan fungerade visst...!

Berättade jag om haren som jag hittade utanför dörren en kväll? Jag skulle gå ut med hunden till hennes hundkoja och precis utanför dörren ligger det en ihjälbiten hare! (Stor rackare, ska inte förklara hur det såg ut med både blod, avföring och inälvor runt omkring...) Det var inte den vackraste synen och en liten chock fick jag nog allt när jag var 2cm ifrån att trampa på den.. Scrabble hade troligtvis fångat den tidigare på kvällen utan att vi märkt något. Jaja, detta var ju för några veckor sedan.. men idag hände något annat. Under de senaste dagarna har jag och Jemma lagt märke till att chokladkalendrarna (som är i tvätt/förråds-utrymmet) har blivit gnagda på och även sett något i stil med avföring lite här och var där inne. Vi satte in en musfälla med en ostbit och lite choklad på och hoppades på det bästa. Den fungerade visst.. en halvt halshuggen fet mus hittade vi där inne idag. Uuusch.. hoppas inte det finns fler! Ni kan ju tänka er situationen när vi upptäckt den och ska få bort den, såhär: Jemma står och håller upp en platskasse med båda händerna och tittar bort, jag tar musfällan och försöker få av djuret från det där hemska mordvapnet. Inte heller jag tittar.. Så där står vi, tittar åt var sitt håll och hoppas på att musen hamnar i påsen och inte bredvid. Vi lyckades :D låter inte så farligt men det var inte trevligt. Den var FEEET! Den hade nog ätit för mycket choklad

Annars har dagen varit ganska lugn för min del, Wilfred kände sig sjuk i morse så när Jemma och barnen åkte iväg stannade vi hemma och tittade på film i soffan. Där låg vi i nästan två timmar och han blev inte bättre.. lyckades få i honom lite flingor och vi lekte lite med play-doo men han mådde inte bra så när Jemma kom hem igen runt lunchtid tog hon med honom till sjukhuset och det visade sig att han fått halsfluss...Stackars liten! Hoppas inte vi andra blir smittade. Jag har ju redan en rejäl förkylning så skulle inte förvåna mig om han lyckas föra över lite halsfluss till mig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar