torsdag 22 november 2012

Snyft.. men snart helg :D



Se så glada vi var, kärt återseende <3

Snyft snyft, underbara Emelie har åkt hem. Det var så otroligt kul att du kom hit och hälsade på mig, behövde nog lite gammalt hederligt svenskt sällskap! De 5.5 dagarna vi hade ihop gick väldigt fort dock..hann med mycket men när vi kom tillbaka till flygplatsen igår kväll kändes det som att det var nyss jag hämtade upp dig där. Vad har vi gjort då? Vi spenderade lördagen i Cambridge, shoppade och köpte fudge! Emelie fick även prova på en engelsk frukost! Baked beans och de engelska sausages är väl inget man vill äta varje dag till frukost kanske, men som hon sa, det gick ju äta!

Park and ride-bussen vägrade komma när vi skulle hem från Cambridge för att träffa mina englska vänner i Ipswich, så vi blev lite sena. Men bättre sent än aldrig, right? Så när vi väl kom skulle vi åka till ett bowlingcenter, som var väldigt gömt. Det tog ett tag innan vi kom dit! (Skulle ha litat på Pias gps från början....haha!) Men när vi väl hittat rätt gick alla 9 (Jag, Emelie, Linnea, Pia, Louise, Sarah, Judith, Reka och Anja) in och vi hade 2 timmars bowling framför oss :) Men inte var vi nöjda där inte.. efteråt tog vi oss till en bar/restaurang i Ipswich, träffade två andra kompisar (Ian och Stevo) och åt, hade en trevlig stund innan vi gick ut och upplevde nattlivet i Ipswich. När det var dags att åka hem satte vi (jag och Emelie) oss i bilen och när jag startar den insåg jag att vi nästan inte har någon bensin kvar, men tänkte att vi nog borde komma hem, lampan hade ju inte börjat lysa! (Hann köra ca 2 minuter innan det visade sig att bilen ville tankas. Lyckligtvis kom vi hela vägen till Stowmarket där vi efter lite letande hittade en bensinmack som var öppen!! *pustade ut*) Vilken dag! Snacka om att börja hårt!


Söndagen var inte riktigt lika fullspäckad, men kul hade vi ändå! Det blev inte go ape utan efter att jag och Emelie varit ute på en promenad på förmiddagen tog vi oss in till Bury för att testa på Rollerskating istället! Jag, Emelie, Linnea, Pia och Louise var det som utmanade ödet och hoppades på att inte komma hem med hjärnskakning eller några brutna ben. Vi lyckades :D
Den dagen avslutades på Nando's (efter ett besök på donken) dit även Ian kom och höll oss sällskap.

Vad mer har vi gjort, vi har varit på fler promenader, Emelie har fått se Stowmarket, Bury, Woolpit, Ipswich och andra småställen/saker jag spenderar tid i/på :) Har också fixat all tvätt, disk och städning som vanligt, tack för hjälpen ^^ Och tack för den underbart fina födelsedagspresenten! :D Den almanackan med bilder på oss i kommer sitta på väggen när 2013 börjar. Tacktacktack <3



Jag är väldigt nöjd med veckan som gått och det verkade på Emelie som att även hon var det. Nu är jag för lat för att skriva mer, men jag lägger upp några bilder på mina underbara små söta killar så får ni se vilka gullungar Emelie fått chansen att träffa :)



"I am a VIKING!"
Wilf bakar med mina glasögon på sig ^^
Percy i pyjamas med egengjord kanin på axeln 


Städning pågår!

Bed time!!

Imorgon är det fredag igen! Jippieee! Ser fram emot ännu en helg. Inte många sådana kvar innan vi flyttar! Datumet är bestämt, lunchtid det 13 december bär det av mot kyligare breddgrader! Nu bär det snart av mot sängen för min del.. ska bara vänta på att Jemma kommer hem. (Adrian är fast i Schweiz, det blåser så mycket så flyget hem blev inställt!) Idag har jag varit på Toddlers och efter att jag & Wilf ätit lunch gick vi till Woolpit ännu en gång för att titta på Jemma när hon spelade tennis. Det var också mycket att titta på här hemma på grusvägen till huset, det var trädnedsågning på g. Kan säga att Wilfred tyckte det var väldigt intressant! När Jemma och Wilf åkte iväg för att hämta brorsorna gav jag mig ut på en liten springrunda med Scrabble. Mycket motion idag! Ska bli väldigt skönt att lägga sig. Som sagt, ser fram emot ännu en helg, får se vad den har att bjuda på!

3 kommentarer:

  1. Haha, nej galet vad gulliga barnen är<3 Och det var kul med bowling, rollerskating och lunch ^^ (Med efterrätt :D)

    SvaraRadera
  2. Sjukt söta ^^)
    Haha, jaa! tack för bra sällskap :D Mer sånt tycker jag :P

    SvaraRadera
  3. Mer bilder på Emelie tkr jag :)

    SvaraRadera