måndag 3 december 2012

Redan december?!

Går visst lite segt med inläggen..ska försöka bättra mig! Nu har det gått nästan en vecka.....

Förra veckan var det mycket barnpassning för min del. Wilfred fick ju halsfluss så han var hemma med mig mellan tis-fredag. Många sagor blev lästa och jag vet inte hur många gånger vi tittade på en av PeppaPig-filmern. Han älskar verkligen den! Något som han inte tyckte om lika mycket var penicillinet.. Kände mig lite lagom elak när jag blandade ner det i jordgubbsmilkshake och lyckades få honom att dricka upp det den vägen. Måste väl varit bättre än att han inte tog sin medicin över huvud taget dock! För det gick verkligen inte få i honom det..varken jag eller Jemma kunde övertala honom, han bara grät och skrek och spottade ut det. Stackars liten :( Men nu är han på topp igen, efter ett antal "milkshakes"!
I fredags var det dags för övernattning hos moster i Felixstowe för barnen, och jag skulle följa med och hjälpa henne. Kände väl inte ett jättestort sug för att göra det (vill ju vara ledig och träffa mina vänner när jag är ledig!!) men följde med och vi hade en kul kväll och en bra lördag. Efter att ha hjälpt moster Heather på hennes gård (full med hästar), varit på en äventyrspromenad i skogen, gått till en lekplats och ätit lunch åkte vi till en teater och såg "The owl who was afriad of the dark" och fick oss ett par go'a skratt! Sedan var det dags att åka hem igen, både Wilf och Percy somnade i bilen (Teddy var nära på att göra det) trots att klockan bara var 15.30.. det är utmattande att vara iväg på äventyr ;)

Jag hade blivit tillsagd att sitta barnvakt på lördadskvällen men när vi kom hem sa Jemma att jag kunde vara ledig så jag tog bilen och åkte till Pia för att tillsammans med henne, Sarah och några andra åka till Colchester. Det blev en lång kväll/natt på en club som heter Liquid. Hade ritkigt trevligt :) Klockan var runt 4.30am när jag kom i säng..(idag känner jag att jag bara sov några timmar den natten, väcktes av barnaskrik/skratt tidigt på söndagsmorgonen, såååå trött!) men det var det värt!
Igår, söndag, var jag Louise och Pia i Ipswich för att köpa de sista julklapparna, så nu är det fixat! Känns skönt..jag är så dålig på presenter!!
När jag åkte hem på kvällen var det -2°C och haaaaalt på vägen! På vissa ställen var det glashalt så att anti-spin aktiverades och på andra ställen såg det ut som snö. Och vinterdäck finns det ju inte i detta land.. det gäller att köra sakta nu framöver!

Idag är det gammal vanlig måndag, städning och massa tvättning.. Ikväll ska jag vara hemma själv men Teddy och Wilf för Percy har blivit bjuden på tea hos en kompis så Jemma tar med honom dit. Det blir säkert kul :) Tidig kväll för min del hoppas jag.. är ju så trött och förkylningen/ont i halsen har fortfarande inte lämnat mig!

Det är ju redan december?! Kan inte förstå hur fort tiden går...! Snart 4månader som aupair..ojojoj
Inte så mycket julstämning dock, ska ju flytta så vi sätter inte upp något julpynt här :( Men på gatorna i städerna kan man riktigt se att det är jul! Massor av julpynt, lysen och granar. Riktigt fint och mysigt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar