tisdag 4 december 2012

Lugn och skön dag.. tills barnen kom hem

Planerna ändrades igår kväll, Percy ville inte till sin kompis så alla tre + Jemma var hemma. Åt fiskpinnar, pasta, ärtor och morötter till tea och hade en relativt lugnt och sansad kväll tillsammans. Jag gick och la mig innan halv 10 och sov gott hela natten ända till 07:10 i morse. Men var ändå trött... Så strax efter 8 när alla åkte iväg till skolan (Jemma och Wilf skulle till CurveMotion med några vänner) satte jag igång en maskintvätt och gick och la' mig igen.. läste lite och tror även att jag slumrade till en stund! Efter att ha hängt upp tvätten och strukit två skjortor (lyckades bränna mig igen.. på handen istället för underarmen denna gång) begav jag mig till Stowmarket för att träffa Linnea, vi tog en fika och jag lyckades hitta ett par skor.. Letade efter ett par vinterskor som jag kan ha istället för mina tygskor nu när det är så kallt (kan även behövas i Schweiz!!) men hittade inga bra+snygga till ett rimligt pris.. De jag köpte kanske inte är jättefunktionella för att springa runt och leka i snön, men bättre än sommarskor i alla fall, haha!
Resten av eftermiddagen var ganska lugn också, jag var ute och gick med Scrabble ett tag och vilade ännu några minuter innan Jemma kom hem och släppte av Wilf för att själv åka till Felixstowe. Vi tittade på lite PeppaPig, lekte lite och gjorde pannkakor som vi skulle äta när brorsorna kom hem efter skolan. De kom inte hem förrän kvart i 6 dock.. (de blev hemskjutsade av en annan mamma och hennes barn stannade för en lite lekstund) När kompisarna åkt hem åt vi maten och sen var det dags för kvällsrutin. Gick inte lika bra i kväll som det det brukar. Wilfred saknade mamma och Teddys "Doggy" låg i den andra bilen som inte var hemma... Inte bra! Men hur som helst lyckades jag få de minsta i säng och jag och Teddy gjorde hans läxor. Jemma kom hem strax innan 20:00 och nattade Teddy. Kortfattat hade jag en lugn och skön dag tills de alla tre, trötta, killarna var hemma. Det är en utmaning att få alla i säng när de är på bråkhumör ;)


4 december - 3 dagar till helg igen, 5 dagar tills jag varit är i 4 månader, 9 dagar tills vi flyttar till Schweiz & 20(21?) dagar till jul! Jag ångrar mig lite att jag inte ska åka hem till underbara Sverige och familj/släkt/vänner över jul&nyår men det kommer säkert bli jättebra att fira det i Schweiz också! (trots att det aldrig kan bli en riktig jul utan familjen....) Tänkte bjuda på en liten bild på mig själv så ni inte glömmer bort hur jag ser ut! ;) Och om ni vill ha receptet på en engelsk "christmas cake" kommer det här...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar