onsdag 5 december 2012

Jag ser det snöar, jag ser det snöar det var väl....

....roligt hurra!

Eller..?
Nu har första snön hittat hit till England också! Hemma i Sverige, vad jag har förstått, är det visst gott om snö.. Här täcker det precis marken, men barnen är överlyckliga! Percy ska visst bygga världens största snögubbe idag i skolan med sin kompis. Lycka till hjärtat :)

Jag vaknade som vanligt idag, gick upp och klädde på mig men tyckte att det var ovanligt tyst nere.. När jag gick ner var det fortfarande mörkt och igen där. De hade försovit sig! Men de kom bara iväg 5-10minuter senare än vanligt, det var speed på barnen, de ville ut och leka i snön. Jag lyckades bli träffad av två stora snöbollar inomloppet på 5minuter, och jag lekte inte ens med dem.. Ojojoj, tre galna killar + snö är enligt mig inte den bästa kombinationen ;) jag tycker att snön kan vänta tills vi kommer till Schweiz. I England blir det visst kaos när det kommer snö.. Vinterdäck finns ju knappt att få tag i och husen är ju inte direkt välisolerade.. Men men! Det är ju fint i alla fall! Min personliga åsikt är "mycket snö eller inget alls" så nu får det aningen töa bort riktigt fort eller så vill jag ha mer, och solen får gärna titta fram och skina på den också, det är ju så fiiint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar