torsdag 6 december 2012

I morgon börjas det!

Fredag i morgon, vilket betyder att den stora flytten börjar! Allt i huset ska packas ner, in i lastbilar och köras ner till Schweiz för att där packas upp i den nya huset. Vi kommer få hjälp av en flyttfirma och de kommer hit för att börja packa ner huset i morgon eftermiddag. Sedan fortsätter nedpackningen nästa vecka och på onsdag ska allt in i lastbilar. Så natten mellan onsdag-torsdag kommer vi inte kunna sova i huset utan jag får övernatta hos någon kompis. På torsdagen, 13december kl 12.30, börjar vår långa bilresa mot kallare breddgrader. Mindre än en vecka kvar alltså! Väldigt spännande men samtidigt lite sorgligt att lämna England och flytta till Schweiz. Vilken erfarenhet att uppleva ännu ett land, men kommer sakna alla här så mycket.. Så jag har ju alltså valt att följa med min nuvarande familj till deras nya hem, men kommer troligtvis flytta tillbaka till England efter ett tag, och börja om på nytt som au-pair i en annan familj! Jag känner att det är en bra beslut för min del, även att det kommer bli väldigt jobbigt att lämna Jemma som förväntade sig att jag skulle stanna med dem. Trots att det känns taskigt och själviskt av mig att lämna dem är det ändå mitt år och mitt beslut, mitt liv och min erfarenhet som det handlar om.. jag tycker inte om att bara tänka på mig själv men i detta fall är det nog (säger alla jag pratat med) det jag måste göra. Det har varit jättesvårt för mig, jag har velat fram och tillbaka hur mycket som helst och trots att jag gjort mitt val & bestämt mig för att komma tillbaka känns det fortfarande lite jobbigt...kommer det nog göra ända tills jag faktiskt kommer till min nya familj. (Har faktiskt singlat slant (som jag skrev om i ett tidigare inlägg) och enligt myntet ska jag komma tillbaka hit, så får ha det som nöd-ursäkt, ha ha!)

Såå.. det var om morgondagen och den kommande veckan, kommer troligtvis inte ha så mycket tid över till annat de sista dagarna innan flytten..myyycket att göra!

Idag har jag spenderat mycket tid med Wilfred, så mysigt. Vi var på Toddler's i morse för sista gången (snyft) och efter det skulle han på kalas, Jemma tog med honom dit och jag åkte till Charlotte för vår tyska-svenska-lektion. Sen (runt 2pm) var jag och Wilf själva hela eftermiddagen/kvällen tills de andra kom hem efter Teddys rollerskating runt 7pm. Vi åkte till bilmekanikern för bilen behövde lagas (IGEN!) fråga mig inte vad felet var.. något som var löst under och skrapade längs marken när man körde. Väldigt irriterande ljud kan jag säga i alla fall! Så nu är det fixat och när vi kom hem var vi ute ett bra tag. Spelade fotboll och åkte rutschkana i det kalla vädret, tur att vi var väl påklädda! När vi fått nog av utomhuslek (eller rättare sagt..när det blev mörkt så vi inte såg något) gick vi in och fixade mat. 



Bakad potatis med tonfisk-majs-majonäs-kompott blev det, en av Wilfs favoriter.. Till efterrätt gjorde jag den klassiska scout-bananen! Enkelt och gott; man behöver bara en banan, lite choklad, folie och en ugn/eld. Skär ett snitt i bananen, fyller skåran med choklad, virar in den i folie och värmer upp den tills chokladen smält. Det blev lyckat och omtyckt! (Smakar bättre än vad det ser ut att göra på bilden....)
Efter massa annan lek inomhus var det läggdags och de andra kom hem. Percy och jag övade låtara. Jag spelade keyboard/sjöng och han "spelade" flöjt och växlade blåsningarna med sång till "Away in a manger", en låt som han har i läxa att lära sig texten på. Även låtar som "the grumpy sheep" och "rudolph the red nosed reindeer" spelades. Kvällen avslutades med Teddy framför barnprogram innan jag kunde gå upp till mitt rum. Nu ska jag snart ta och sova för att vara redo för en ny dag i morgon!


Förresten.. det där med "snö" gick ju över ganska fort, nu hör jag regnet smattra mot fönsterrutorna.....!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar