tisdag 11 december 2012

En mysig jag-och-Wilf-dag :)

Packning pågår! Jag och Wilfred försöker hålla oss undan nu när det är så mycket kartoner och flyttgubbar överallt (visserligen är de bara tre stycken, men de är över allt ändå!) Så i morse tog vi kärran och gick till kyrkan ännu en gång för något liknande söndagsskola.. Vi sjöng lite låtar&spelade instrument, pysslade (gjorde fina änglar av papperstalrikar, pennor, lim och glitter! hann tyvärr inte få någon bild på Wilfs innan han gav bort den till farfar) lyssnade när en av ledarna berättade (och visade med små dockor) om hur det var när Jesus föddes samt fikade. Riktigt mysig stund, inte så många barn där men det gjorde inget. Efter det gick vi hem igen och precis när vi kom hem sa Adrian att vi inte behövde klä av oss för vi skulle gå till Wilfs kompis Toby för att äta lunch och leka lite innan baletten. Så det var bara att gå tillbaka till Woolpit igen, tur att det är så fint väder och bara tar ca 15-20 minuter! Kallt, men blå himmel och solen sken så fint :) Härligt att vara ute då, gäller att ha på sig rätt kläder bara. Mina nya skor har blivit väl använda idag och jag är supernöjd!
Tobys mamma bjöd oss på bakad potatis med skinka och ost och sedan dekorerade vi "ginger biscuits" med glasyr och strössel till efterrätt. Efter en liten lekstund var det raka vägen till deras balett-uppvisning. Så gulligt! Jemma mötte oss där och tog med Wilf till Percy&Teddys skola där de har uppvisning av julspel idag, Percy har den äran att vara Josef! Teddys klass står för musik/sång :) Lycka till grabbar :)

Så nu sitter jag här i mitt rum, sista kvällen!
Kartonger och möbler har börjat packas ut i lastbilen.. Det är ingen liten lastbil!! Usch, tänk om det händer något med den när de kör ner till Schweiz, ALLT familjen äger och har går förlorat då.. men så får vi inte tänka, allt kommer gå bra :) Så det enda som är kvar i huset nu (bortsett från lite småplock här och där i köket/hallen...) är våra sängar, några tallrikar&flingor för morgondagens frukost och !routern!(jipppiiie). Väldigt tomt i ett så stort hur som detta!



I kväll vill jag in till Bury för att säga hej då till Anna och i morgon hoppas jag på att få sluta hyfsat tidigt för att gå ut och äta en sista gång med Pia och Louise. Kommer bli så tråkigt att säga hej då till dem... Alla andra vänner har jag redan fått säga ett sista hej då till, sorgligt nog :( Men kommer ju förhppningsvis tillbaka snart igen :D

Percy var så söt igår kväll när han låg i sängen och skulle sova. Jag hade precis läst klart för Teddy, tittar på Percy för att säga go' natt (de sover i samma rum) och så tittar Percy upp på alla kartonger i rummet och säger med en riktigt förväntansfull röst och ögonen stora som ballonger, SNART ÄR VI I SCWEIIIIIZ!! Det är så skönt att pojkarna ser fram emot flytten, det blir så mycket lättare då :)


Fick även ett paket på posten idag från en vän i Sverige som innehöll skumtomtar och lussekatter!! Ni som känner mig väl förstår nog att det gjorde min dag, tack!! =D Julkänslan kommer mer och mer..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar