måndag 10 december 2012

Huset är fullt av flyttkartonger!


Efter en fullspäckad helg som bjudit på lite allt möjligt har nu den stora "flytt-veckan" börjat!!

TV:n och soffan i vardagsrummet är kvar i alla fall...!
Två killar från en flyttfirma kom i morse för att börja packa ner alla saker. Jag åkte in till Bury en snabbis (med Linnea som sällskap) för att byta mina skor jag köpte förra veckan till ett par rejälare vinterkängor och även köpa lite andra småsaker, kan säga att jag blev riktigt överraskad när jag kom hem efter ett par timmar och de hade packat hela övervåning och kommit en bra bit på undervåningen också! Efter ytterligare några timmar var allt klart! De har alltså packat ner alla saker i HELA HUSET (bortsett från en toalett och köket) på en dag!! Så nu sitter jag i ett rum omringad av flyttkartonger..spelar ingen roll var i huset jag befinner mig, kartonger överallt.

Flytten närmar sig med stormsteg, nu är det bara två dagar kvar här, sen åker vi! Det blev ganska exakt fyra månader i England för min del, kom den 9 augusti och flyttar till Schweiz 13 december. Sen blir det förhoppningsvis några månader till här när jag varit i Schweiz ett tag =)


Helgen har som sagt varit fullspäckad, jobbat hela tiden! (var ledig lite på lördagskvällen dock, så träffade Linnea hemma hos hennes "army-family" ett tag och sov där borta på militärområdet...var dock tvungen att vara hemma söndag morgon kl 9..ingen sovmorgon där inte!)
Lördag- jag tog med barnen till Lucie (en svensk mamma, kompis till Jemma) för att lämna Adrian och Jemma ensamma hemma så att de kunde fixa lite grejer. Hennes barn (Moses-6 och Rose-4) är bra vänner till Teddy, Percy och Wilfred och vi hade en riktigt bra dag tillsammans, i huset, julklappsöppning(lite tidigt kanske men ändå) lek i stor lekpark med mera med mera. Barnen var riktigt trötta när vi åkte hem dock.. Wilfred somnade (som vanligt) och även Percy var riktigt nära på att slumra till. Tyst och lugnt var det i bilen i alla fall! Sen var det mycket att fixa när vi kom hem eftersom vi skulle ha en stor avskedsfest på kvällen! Och med stor menar jag stor. 60 pers!! Men det blev riktigt lyckat, Sarah kom och hjälpte mig, vi skulle servera drinkar och fixa maten etc. Alla verkade riktigt nöjda och lyckliga och stämningen var på topp. Men ojojoj vad trötta vi var 01:30 när de sista hade gått hem och nästan all disk var färdig.. det var riktigt skönt att sova den natten! Men sen upp tidigt söndag morgon igen! "Christingle Service" stod på schemat, ett slags adventsfirande kan man nog jämföra det med. Så vi åkte iväg till kyrkan och kom därifrån med varsin egengjord apelsindekoration....ska se om jag kan komma ihåg vad "prästen" berättade om denna apelsin:

Christingle!
Dekorationen kallas "Christingle". Apelsinen symboliserar jorden, det röda bandet påminner oss om att Gud omfamnar oss men även att Jesus dog för oss på korset(rött-blod) de fyra tandpetarna med russin/godis på symboliserar de fyra väderstrecken(att vi alla hör ihop), årstiderna & att vi har mat att äta och till sist ljuset som står för att Jesus är världens ljus och finns med oss! Ni får googla om ni vill veta mer om detta, haha!
Efter kyrkan var det barnpassning för min del, hela eftermiddagen/kvällen. Det var en riktigt trött Linnea som la' sig igår kväll och jag är lika trött idag. Har rensat bland leriga uteleksaker och flyttat klätterställning till grannarna och massa annat jobb i dag. Så nu ska jag sova, för att vara beredd på ännu en dag i morgon. Näst sista dagen i huset!!


(en hemsk sak.. i morgon kommer troligtvis routern packas ner i en av flyttkartongerna vilket betyder INGEN MER INTERNETUPPKOPPLING FÖR MIN DEL tills vi kommer till Schweiz!! = inget bloggande, inget facebookande, inget smsande över iMessage och ingen möjlighet att skypea...uschusch, hur ska jag klara mig?! ha ha)




OOOCH titta vad jag hittade i kylskåpet i helgen: 
ARLAs mjölk!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar