fredag 28 september 2012

Maskeraddag i skolan och jag har blivit "lärare"

Idag är det maskeraddag i skolan för Percy och Teddy så det var CaptainPurpleBeard & RobinHood som hoppade in i bilen i morse. Det har nog aldrig varit så lätt att få på dem sina kläder! Igår kväll hade vi fullt upp med att fixa i ordning allt med utstyrsel och de blev supernöjda! Teddy med hans egen pilbåge&pilar och Percy med det lila skägget och skatten.
Ännu ett paket hemifrån har kommit. Den nya marabou-chokladen Bubblig var vad det innehöll denna gång. Jag blev jätteglad! Frågade efter den för ett tag sen och så helt plötsligt dyker den upp med posten, ni är så bra min familj <3 (Inte för att jag behöver mer sötsaker än vad jag får här, men ändå! Svenskt godis är något speciellt! Hittade en motsvarande chokladkaka här i England men den var inte alls lika bubblig och god som den svenska!)


Igår var jag lärare. Ja, dels hjälpte jag Teddy med hans matteläxa, han var jätteduktig! Men det jag syftade på var att jag, en gång i veckan framöver, ska träffa en kvinna som håller på att lära sig svenska. Hon pratar flytande engelska, flytande tyska och kan även prata italienska och några andra språk (väldigt språkintresserad) Så i utbyte mot att jag hjälper henne med svenskan, ska hon lära mig mer engelska/tyska. Det är jättebra med tanke på att vi ska flytta till ett tysktalande land. Jag kan behöva fräscha upp minnet lite när det handlar om tyska, har ju inte använt det på ett tag nu... Det är visst väldigt svårt att säga U på ett svenskt sätt, och skj-ljuden är inte heller det lättaste.. Men hon ger sig inte, hon SKA lära sig säger hon. Bra inställning :)


Förresten, har jag berättat hur mycket jag tycker om min bil jag har här? Min svarta lilla VW-Golf TDI & jag trivs så bra ihop. När jag kom hit första dagen såg jag den, bland två andra bilar, och hoppades på att det var den jag skulle få ha under min tid här. Och så blev det! Jag som alltid velat ha en liten golf som förstabil! :D

2 kommentarer:

  1. CADBURY CHOKLADEN ÄR JU SUPERGOD!! Finns med allt möjligt gott i, nötter och karamell och sånt. Den slår nästan marabou i vissa fall. ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, njaa.. knappt ;) den är godkänd men inte bättre!

    SvaraRadera