söndag 23 september 2012

Ännu en lyckad helg!

Veckan som gått har varit helt okej! Det har varit ganska lugnt om man jämför med storstädningen förra veckan, skönt! Men det var ändå skönt med helg då man känner sig helt ledig och kan göra vad man vill. Fick jobba lördagsmorgonen dock, eftersom Adrian inte har varit hemma i helgen.. Då får man ställa upp :) Lite segt att inte kunna ligga kvar och gotta sig i sängen när man vaknar men annars var det en lyckad morgon och dagen blev ju inte sämre när jag åkte till Pia. Hos henne tog vi, barnen och mormodern ett dopp i deras swimmingpool, skönt =) Efter att ha ätit lite lunch och haft en trevlig dag begav vi oss till hennes granne, Louise (en ny au-pair) för att spendera kvällen tillsammans med henne. Hon är 21 år från Danmark och kommer vara här i 6 månader för att hjälpa ett par föräldrar som har ett tvillingpar; två små flickor på 4,5månader! Gissa om jag blev fäst vid dem! Blev överlycklig när jag insåg att vi skulle få mata dem en gång på kvällen när föräldrarna var borta. Så otroligt mysigt och gulligt! =) Det var väl höjdpunkten denna kväll, men den goda maten vi lagade och choklad-doppad frukt till efterrätt var ju inte helt fel det heller :) Kan ju säga att vi var vääldigt mätta när vi var klara.. Vi avslutade allt med att titta på IceAge3.. haha! 


Tyvärr har det engelska vädret visat sig idag..Regnigt och grått. Det gör att man blir lite seg, så jag och Pia (jag sov hos henne i natt) har bara slappat hela dagen, riktigt skönt faktiskt :)



Det känns väldigt bra att jag hittat lite fler vänner nu, finns några till som jag förhoppningsvis ska träffa snart. Det gör att man kan hitta på lite mer saker på helgerna, man känner sig inte lika ensam och visst är det alltid roligare att vara fler när man vill gå på bio eller åka på en shoppingrunda! Dessutom är det bra att dela tankar och och känslor med andra au-pairer som går igenom ungefär samma procedur som en själv.


Helgens bortförklaring (detta skyllde vi/jag på när vi insåg hur mycket vi faktiskt åt..)
It's only Saturday once a week!

2 kommentarer:

  1. aww :) you're so kind! I'm glad that I met you! xx

    SvaraRadera
  2. You too! Really nice that we met each other :) x

    SvaraRadera