söndag 16 september 2012

Vilken bra helg!

Jag har haft en jättebra helg med bra sällskap, bra mat och bra väder! Vill börja med att visa en bild på en soptunna från Cambridge;
Sjungande soptunna..
Denna trevliga soptunna hittade jag och Pia när vi strosade runt på gatorna i Cambridge igår eftermiddag. Det sitter alltså en man inuti och sjunger låten "wild world" med gitarren som ackompanjemang(lät faktiskt bra och cylindern blev som en förstärkare, för det hördes väldigt tydligt!). Det hördes också mycket fnitter runt omkring och i stort sett alla som gick förbi tog fram sina kameror och förevigade den synen.. Kan fortfarande inte sluta le åt denna man som gav så många ett gott skratt :) En annan sak jag inte riktigt kan släppa från gårdagen är en annan killes reaktion när jag och Pia inte riktigt hittade rätt väg till park&ride-hållplatsen. Efter att ha irrat runt i staden alldeles för länge frågade vi en kille vi mötte något i stil med "vet du vart bushållplatsen för newmarket road är någon stans?" Han frågade om vi menade för park&ride-bussen och vi nickade.. svaret vi fick var "Oh, you're SOO fucked!" och tonfallet och ansiktsuttrycket han hade tydde ganska starkt på att vi var helt fel. Och det var vi. Han förklarade vägen så gott han kunde, snällt! men eftersom vi var på helt fel väg, lååångt ifrån hållplatsen, krävdes det några fler beskrivningar från andra personer innan vi tillslut hittade rätt. Men men, vi kom hem tillslut i alla fall!
Pia träffade jag på stationen precis efter att jag spenderat förmiddagen med Anneli. Även med henne hade jag en trevlig stund! Skönt att träffa någon man känner från Sverige :) Vi såg mycket av Cambridges fina byggnader, college och andra ställen, var inne i några butiker och åt en god lunch på en mysig pub precis vid ån där alla "punting-båtar" har sina turer. Det var kul att titta på så det gjorde inte så mycket att personalen glömde bort oss och vår mat..(lång väntetid innan vi kunde äta vår lax..) För er som inte vet vad punting är så är det en speciell teknik för att föra en båt(punt) frammåt med hjälp av en lång pinne som man pressar mot botten. Google is your friend om du blev intresserad ;)

När jag och Pia hittat hem stannade vi på Tesco och köpte oss lite lördagsmys, åkte hem till mig och tittade på filmen "Footloose". Rekommenderas för er som gillar fina, romantiska "tjejfilmer"! Hon sov över här och idag har vi varit i Bury. Dagen började med en engelsk frukost tätt följt av ännu mer shopping!


Åååh just det! Tittade på Lejonkungen med Teddy och Percy här om kvällen. Jag älskar verkligen den filmen..! När de skulle lägga sig var inte filmen slut så vi pausade den, de gick och la' sig och när jag kom ner igen kunde jag inte bara stänga av den utan jag satte mig i soffan och tittade klart på de sista 40 minutrarna själv. Kände mig som barn på nytt där jag satt som fastklistrad i soffan framför tvskärmen.. Vilken underbar film.. så mycket tanke bakom den!
Nu ska jag ta med Scrabble på en långpromenad =) kan både hon och jag behöva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar