fredag 7 september 2012

Nyttigare...?

Ärligt talat har jag faktiskt lyckats ganska bra idag! Bakade kolakakor och smakade bara två små kantbitar.. sen har jag inte ätit mer onyttigt (förutom lite rostade jordnötter nu såhär på fredagskvällen..och två små chokladrutor) Just det.. blev bjuden på en glass också. Hmm.. tycka vad man vill om nyttighetsgraden. Får hoppas att jag klarar mig bättre i helgen och kommande vecka, men nog om mat!

Idag: Sommardag, runt 25 grader varmt och klarblå himmel! Det är jag inte van vid i september.. inte engelskmännen heller för den delen. Efter frukost skjutsade jag Wilfred till pre-school, allt gick bra :) Han är så söt i sin ljusblå pikétröja! När jag åkt hem igen kom matleveransen, hela köksbordet blev fyllt med Tesco-kassar som skulle packas upp efter att kylen blev rensad. (Det var nog varor för närmre 200pund.. Snacka om storshopping på nätet! Men vilket smidigt sätt att handla på :P) Jag mockade även stallet och gav hönsen sin dagliga dos av mat och rester. Tvättmaskinen har gått på högvarv (tre tvättar) idag och så har jag som sagt bakat lite också, riktigt bra resultat denna gången :)
Har varit själv hemma nästan hela dagen, så efter allt jobb har jag bara tagit det lugn. Jobbade effektivt för att kunna slappa längre, hihi! Blev ett dopp i poolen på eftermiddagen, riktigt skönt :) Där lyckades jag även få dagens motionspass genom att simma några längder, kände mig duktig efteråt...!

Dagen har alltså varit helt okej, bortsett från att jag har fått ont i halsen.. Antar att Percy har smittat mig, inte snällt :( Men det är ju sånt' som går över! Nu ser jag fram emot helg, att ta det lite lugnt och inte behöva tänka på jobb! Välbehövligt nu känner jag. Får se vad de kommande dagarna har att bjuda på :)

Percy, iklädd skoluniform!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar