tisdag 25 september 2012

Ryggskott :(

Ajajaj.. igår fick jag ont i ryggen igen. Har ju problem med den till & från och nu var det visst dags igen. Men det gjorde så att jag slapp dammsuga huset igår iaf! :D (måste däremot göra det i morgon ändå för vi ska ha en till husvisning då...) Det är inte kul att inte kunna ligga, inte kunna sitta och inte kunna röra sig ordentligt utan att det hugger till i svanken.. painkillers hjälper ju inte heller... Ont! Meeeeen, ska inte klaga, finns de som har värre problem än mig!
Igår fick jag använda mina textilslöjds-kunskaper och sy fast några namnlappar i killarnas ballett-kläder. Ja, tro det eller ej men i skolan har de ballettlektioner en gång i veckan! Inte så vanligt i Sverige vad jag vet? Percy fick även för sig att vi skulle baka banankaka igår..! Det slutade med banan/choklad-muffins! Ganska goda faktiskt.. :) Jag fick även uppleva riktigt engelskt väder här igår, regningt, blåsigt & ruggigt. Det är alltså SÅ det "ska" vara.. Men idag är himlen blå igen :) Dock blåser det ganska rejält...

Det är ju nu helt bestämt att familjen flyttar till Schweiz, några veckor innan jul. Spännande! Jag kommer troligtvis följa med dem, men det finns en liten hake: Schweiz är inte med i EU! vilket försvårar allt en aning. De har ju sina egna lagar och regler.. Jag som svensk får inte bo som au-pair hos dem i Schweiz eftersom det inte är en Schweizisk familj.. MEN jag får komma och bo hos dem som en vän till familjen som tur är. Problemet då är att jag endast får vistas i Schweiz i 3månader.. Vi får se vad som händer, kanske kommer jag hem till Sverige tidigare än vad som var tänkt från början?

2 kommentarer: