lördag 1 september 2012

English Breakfast!

Är precis hemkommen efter några trevliga timmar i Bury med Anna där vi åt english breakfast. Kan ju säga att jag är mätt nu! Det var första gången jag åt en en riktigt breakfast :) På talriken fanns det självklart ägg & bacon och sausages (de berömda korvarna som äts hela tiden här i England! tycka vad man vill om dem..) . Man kunde välja till t ex bönor, tomater och champinjoner. Bönorna, som kallas beat beans, är ingen höjdare för min del så dem stod jag över, annars tyckte jag om allt :) Till detta serverades det även te (självklart..) och två toastskivor med smör & marmelad på. Man fick även välja på apelsinjuice eller äppeljuice. Ni som känner mig kan nog gissa att jag valde det förstnämnda! Jag är riktigt nöjd med den frukosten, det var värt de 8 pund det kostade..!
English Breakfast

Jemma och Adrian kom hem igår kväll. De hade haft en lyckad tid i Schweiz.. :) Får se vad som händer runt juletid, kanske flyttar vi dit?! Det har gått jättebra under hela tiden de varit borta. Det blev lite mer stim och stoj när Wilfreds brorsor kom hem, men alla tre lever fortfarande! Wilfreds finger klämdes i en dörr men det är bra nu! Det är skönt att det är helg nu efter en intensiv vecka som jag lyckades ta mig igenom. Man blir glad och växer lite mer inombords när man klarar av sådana småsaker, självförtroendet är på väg uppåt så att säga.
(Trodde dock att jag skulle bli hemskickad, eller något i den stilen, när jag lyckades missfärga ett par av Jemmas dyra byxor..från beige till en lite mer rosa ton.. usch vad ont i magen jag fick när jag tog ut dom ur tvättmaskinen! funderade på att göra mig av med dem(haha!), men så dum kunde jag inte vara så jag samlade mod till mig och tog fram dem när hon kom hem. LYCKLIGTVIS så visade det sig att hon visst hade två byxor i samma modell med olika nyanser och det var det mörkare paret jag tvättat. Vilken lättnad..! Man ska vara ärlig, det lönar sig)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar