torsdag 6 september 2012

Toddlers'

Nu har jag varit på mitt första besöket på Toddlers med Wilfred; en barnsamling med lek, fika och sångstund. Wilfred riktigt älskar detta ställe och jag tyckte det var trevligt att träffa lite folk och prata med mammorna som var där :) Både han och jag längtar tills nästa vecka när vi ska dit igen. Det är barn upp till ungefär 3 års ålder, ganska många faktiskt, som kommer dit med någon förälder eller liknande. Tror att det är två gånger i veckan, men vi kommer bara gå dit på torsdagar. Finns mycket skoj att göra i den lokalen vi var i; allt från små köksleksaker till stora bilar som de sitter och sparkar sig framåt i, en studsmatta och dockor till pussel, klossar och duplo med mera med mera. Allt vad barn vill och tycker är kul att leka med helt enkelt. Jag förstår att de trivs! 
Brandmannen Wilfred reparerar gräsklipparen på bilden nedanför, riktigt händig karl det där.. hihi!

Reparation pågår!
Vi har också varit inne i Bury idag, jag och Wilf lekte i Abbey Gardens, åt glass och hade det kul medan Jemma fixade lite ärenden. Vi hämtade de andra två i skolan (efter halv 4! de går väldigt länge, ungefär mellan 08 och 16, i skolan för att vara så små jämfört med i Sverige då de inte knappt börjat skolan vid den åldern) och sen var det hem, äta lite och ha en lugn kväll innan läggdags. Eller... lugn... det vet inte de tre små trollungarna vad det är för något, haha! full fart hela tiden och hög ljudnivå. Dagarna går väldigt fort tycker jag, troligtvis pga det höga tempot. Har ju snart varit här i en månad! Ojojoj... jag kanske borde sluta skylla saker på att "jag precis kommit hit"... Idag var första gången jag fick säga till på skarpen och använda min kunskap jag fått från tvprogram som "super nanny" etc. En av killarna var nämligen väldigt olydig vid matbordet och det slutade med att han fick sitta 4 minuter på trappsteget efter att flera gånger slagits, slängt mat på golvet och försökt kleta marmite (ett pålägg som de älskar i detta land men som jag inte klarar av att äta!) på mig. Vill tillägga att han 10 minuter senare satt i mitt knä och vi hade en riktigt mysig stund framför TV:n, så vi är inte ovänner... ;)

Jag borde också försöka MÅSTE motionera mera.. mitt intag av mat (eller snarare sötsaker) är för stort i förhållande till hur mycket jag rör på mig och det är alldeles för lätt att tanken "jag börjar skärpa mig i morgon" dyker upp. Så i morgon börjar jag att skärpa till mig lite..(som sagt; alldeles för lätta att tänka så!!) Men lovar jag här på bloggen kanske det blir lättare att hålla, får hoppas på det. Men det är ju så svåååårt, t ex idag när Jemma plockade fram sin hemmagjorda glass! Man kan ju inte låta bli att smaka och när man väl smakat är det ännu svårare att sluta äta. Ska få receptet på den, det ska tydligen vara väldigt enkelt att göra, och lägga upp det här. Men jag varnar er, ni får göra den på egen risk! skyll inte på mig om några möss några dagar senare har sytt in era kläder så att de inte passar lika bra längre... glassen är oemotståndligt god!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar