måndag 3 september 2012

Cambridge =)

Cambridge, vilken trevlig, mysig och intressant stad! Det var första, men INTE sista gången jag besökte den igår :) Jag och Felicia tog bilen till park&ride och den röda dubbeldäckaren sista biten in, smidigt och billigt! Däremot tycker jag det var lite taskig av busschauffören att åka iväg när vi stod i biljettautomaten och precis hade köpt våra biljetter... men de går med 10 min mellanrum så det var inte så lång väntetid till nästa, som tur va'!
Gårdagens inköp!
Väl inne i centrum började vi med en 1,5h lång Primark-vistelse. Jag kom ut med ett par nya byxor, ett par nya skor, en ny plånbok samt 5 stycken mentos-rullar(5st för endas 1pund!) Jag är nöjd med alla inköp, men jag hittade en annan plånbok som jag tyckte var finare än den jag köpte.. problemet var att den inte var lika funktionell inuti och det är ju insidan som räknas, right?
Efter Primark gick vi runt på Cambridge mysiga gator, tittade på alla fina college och åt på en pastarestaurang (där jag och Felicia fick världens skrattanfall.. lite pinsamt!) Var även inne i några andra affärer och småbutiker. T ex en fudge-butik där man kunde se hur fudgen tillverkades :) (Ungefär som polkagristillverkningen i Gränna!) Provsmakade en bit och ååh vad gott det var! Det blir nog fler besök dit för mig...


Jag hade en riktigt trevlig söndag och nu har vi en ny vecka framför oss med nya möjligheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar