tisdag 11 september 2012

Au-Pair-tids-minnes-anteckningsbok =P

Har nu införskaffat en anteckningsbok som jag ska försöka använda till att spara minnen från min tid som au-pair i. A5-format med randi.. nej så mycket detaljer behöver jag kanske inte gå in på... Men en bra sak som är värd att nämna är att den e uppdelad i fyra delar, så jag kan skriva saker som tillhör olika områden på olika ställen (JA, jag gillar struktur!)
- Har skrivit in ett recept (på millionaries shortbread) bakom en av flikarna, så där blir det minnen från den annorlunda matkulturen och liknande..
- Bakifrån har jag börjat med en egen gloslista; jag skriver upp alla ord och uttryck som är nya för mig, vilket är väldigt bra att ha och intressant att senare se hur mycket man faktiskt lärt sig. Språkkulturen är vad denna del kommer bestå av..
- Två flikar kvar och jag har inte riktigt bestämt vad som kommer fylla upp de sidorna.. kanske reseminnen eller "roliga händelser i vardagen".. :) får se vad jag klurar ut!

Tanken är att denna anteckningsbok inte bara ska vara en tråkig bok med massa text i utan förhoppningsvis kommer jag använda min fantasi och "scrapbooka" och göra den fin :) Måste köpa mig lite mer material först bara... Pratade med min kära moster Anna här om dagen och hon föreslog (av egen erfarenhet) att det är bra att ha lite projekt igång under au-pairtiden för att hålla hemlängtan borta så det är en av anledningarna till att jag började med denna bok. Ser fram emot att fylla den! och vad kul att titta igenom om några år och tänka tillbaka på tiden här!

Måste även ta tag i mitt läsande av böcker.. ska ju vara väldigt bra för språket och hittar man en bra bok är det ju ett väldigt bra tidsfördriv! Har en del tid över nu mitt på dagarna när barnen är i skolan. Ganska skönt faktiskt :) Idag åkte jag till Pia och badade lite i deras pool innan alla kom hem, hade riktigt trevligt! Men lite panik fick vi allt när vi hittade en död liten ödla i vattnet!!


Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar