onsdag 22 augusti 2012

Zumba och nya vänner!

Nu har jag varit på mitt allra första Zumba-pass! Det är lite svårt att hänga med i svängarna när man som ensam nybörjare tränar med nästan 15 st andra som är vana..! Men jag gjorde mitt bästa i alla fall :) Det var Felicia, en annan svensk au-pair i närheten, som frågade om jag ville med. Jag tyckte det kunde vara kul att testa, och jag ångrar mig inte! Sen att jag inte riktigt har de moovesen som krävs(än) är ju en annan sak...

"Abbey Garden" i Bury St Edmunds
Det var även Felicia som tog med mig till Bury St Edmunds här om dagen för att visa mig runt lite i staden. Vi var inne i några affärer, jag köpte mig ett par flip-flop (hittade inga crocks) och goodis (riktigt godis, t ex mars-choklad) Vi njöt även av det vackra vädret i "Abbey Garden" men varsin kulglass i handen. Mums! Bilden visar en liten del av stället, väldigt fint!
Det är synd att Felicia ska åka hem till Sverige igen i september och att det inte ska inte komma någon ny efter henne... Finns tyvärr ingen annan au-pair i närheten, de flesta bor runt London och det är lite för långt dit från mig. Men lyckligtvis kom jag i kontakt med en tjej via mail som i början av september kommer till en stad ganska nära mig, hoppas på att kunna träffa henne!
Idag när jag och pojkarna köpte glass började hon som sålde glassen prata med mig, frågade vad jag kom ifrån o.s.v och samtalet slutade med att jag fick hennes nummer! Förhoppningsvis kan även vi hitta på något tillsammans (hon var inte svensk dock, men ändå!)

På fredag ska jag få en körlektion för att lära mig att köra vänstertrafik... spännande! Men hur ska jag kunna hantera växelspaken med min vänsterhand?!
Jag har inte riktigt vant mig vid att åka på "fel" sida av vägen. När man sitter i andra tankar kan man bli väldigt rädd när man helt plötsligt kommer på att bilen, som inte kör direkt sakta på dessa små vägar som finns här, ligger i vänsterfilen i en skarp vänsterkurva! Viiiiilken lättnad som uppstår när man kommer på att det faktiskt är vänstertrafik!


Tre glada killar & en bil!
Fish and Chips har vi ätit två gånger sedan jag kom hit, hemma hos Nanny. Mmmm så gott (men jag föredrar tunna pommes istället för de tjocka...) Igår när vi var hos henne hade pojkarna jättekul tillsammans på en bobbycar-liknande bil. Så söta!



Jag måste säga att jag trivs riktigt bra! Det är fullt upp hela tiden, från det att klockan ringer vid 07:15 på morgonen tills på kvällen runt 21:00 då jag kan gå upp till mitt rum och slappa.. När dagen är slut är jag trött, de tre små killarna är ju inte direkt stillasittande små änglar, men ujujuj så kul vi har tillsammans :) Tycket tiden går så fort, redan varit här i TVÅ veckor i morgon! 



Hemma i Sverige börjar nu skolan för många igen, för min del känns det som rätt beslut att vänta ett år med studier och tillbringa tiden här!



Live - Laugh - Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar