fredag 24 augusti 2012

Vänstertrafik!

NU har jag kört bil i vänstertrafik. Kan ju säga att det känns väldigt konstigt att växla med vänsterhanden, precis som jag trodde. Vet inte hur många gånger, under de två timmar jag övningskörde, som jag letade efter växelspaken med högerhanden! Det är även ganska svårt att veta var man har bilen när man kör på "fel" sida av vägen... men både det och växlingen är ju bara vanesaker. (Trafikläraren sa att jag var duktig och lärde mig snabbt och att jag kommer klara mig bra i trafiken bara jag tänker lite mer på hastighetsbegränsningarna, det känns ju bra i alla fall!) Känner redan nu, efter bara några timmar i bilen, att jag börjar komma in i det... och vad skönt det känns, får ju mycket större frihet nu när jag själv kan ta bilen när jag vill någon stans.
Dubbelrondeller är något som jag inte kommer sakna när jag kommer tillbaka till Sverige!

Träffade även glasskiosk-vännen Anna idag i Bury. Vi hade en jättetrevlig stund tillsammans! Köpte oss en "White Mocha" with whipped cream (suuupergod!), gick runt lite i staden och stannade till i Abbey Garden för att stöta på världens tamaste ekorrar! De kom fram och åt jordnötterna ur våra händer. Även fåglar kom och pickade till sig några...
Verkar som att hon kan fixa ett extrajobb åt mig om jag skulle vilja! Hur snällt är inte det?! Vi kommer väldigt bra överens och det känns jättekul att ha hittat en vän här nu som det funkar så bra med. Att hon dessutom talar bra, flytande engelska nu, men har varit i min situation, gör det hela ännu bättre. Hon förstår ju hur det känns för mig och lär mig hur jag ska bli bättre. Ser fram emot nästa gång vi ses :)

Jag måste verkligen tvinga mig själv till att sluta äta så mycket sötsaker som de gör här. De har snacks och choklad överallt, hela tiden! Inte bra för mig.. Så nu lägger jag ner mitt nya engelska favoritgodis "crunchie" och sätter på en film istället. Sitter barnvakt åt ett par vänner till min familj i kväll så kan inte sova riktigt än.

Riktigt nöjd med denna dag, bortsett från en liten regnskur. Den får 4.5/5 biscuits!



Jag + Wilfred + Soffa = Mysig Stund :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar