lördag 18 augusti 2012

Heldag på vattnet!

Hur underbart ser det inte ut?
Bilden är tagen när vi stigit av båten efter en härlig färd längst en flod/å som mynnar ut i havet. En bild säger ju mer än tusen ord så vädret skriver jag inte så mycket om, det får du som läsare bilda dig en egen uppfattning om.. Kan säga att jag har en fin bränna över hela kroppen efter denna dag men när jag kom hem och tittade mig i spegeln (efter att ha tagit av mig solglasögonen) såg det ut som att jag hade målat med vit färg runt ögonen och längs tinningen på båda sidor. Solen steker visst ganska mycket när man sitter i en båt.. Ser ut som en tvättbjörn, röd istället för svart dock..
Barnens kusiner åkte hem idag men själva blev vi inte ändå för den andra farbrodern kom med sin familj till samma ställe och vi har haft en jättehärlig dag tillsammans. Grillning, badning, crabbing och båtturer (inklusive race) är några saker som står med på listan över dagens underhållning! 40 knop är ganska fort när man inte är van, ååh så underbart! Men den hastigheten + 6 småbarn (som tycker det är mycket roligare att stå upp utan att hålla i sig någonstans än att sitta still i någon vuxens knä..) är inte den bästa kombinationen... Lyckligtvis är ingen skada skedd! Men när tidvattnet började stiga blev det ganska strömmt i floden vi befann oss i och när vi upptäckte att inte 4årige Percy syntes till fick vi alla lite panik "han var ju i här för inte alls länge sen"... Det visade sig att han försökt klättra upp på båten, misslyckats och sedan hamnat i vattnet bakom båten så att vi inte såg honom förrän han var på väg bort med strömmen, Jemma sprang i vattnet med kläder på och lyckades fångade upp honom som tur var (det var precis att hon klarade av att ta sig tillbaka motströms!) Så, som sagt.. ingen skada skedd, nära skjuter ingen hare.

Nu sitter jag barnvakt åt sovande barn medan Jemma&Adrian är ute och träffar några vänner :) Skönt att bara ta det lugnt efter en fullspäckad dag! Och vilken överraskning att jag fick ett paket på posten av min underbara familj redan idag! Och att det inte bara innehöll mina nya glasögon gjorde det ännu bättre, har saknat svenskt godis sedan första dagen här! 

Imorgon fyller Jemma år, grattis till henne! :)



"An Englishman, a Scotsman and an Irishman are driving through the desert when their car breaks down. So they have to get out.
The Englishman takes a bottle of wine with him, the Scotsman takes an umbrella and the Irishman takes a car door. On the way they meet this old bastard. He says to the Englishman "I know why you've got the wine so you can have a drink when your thirsty", He says to the Scotsman "I know why you've got the umbrella to keep the sun off you", "but" he says to the Irishman "Why have you got the car door?" and the Irishman replies "If I get hot I can wind the window down!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar