fredag 17 augusti 2012

Trädgårdsmästare men inte strykjärnsmästare...

Vill bara säga att jag är mycket bättre på att..
* arbeta i trädgården
- har rensat plattor etc. idag för att det skulle bli fint på uteplatsen, konstigt nog var det faktiskt kul! När man ser att det blir så mycket bättre när arbetet är klart känns det bra och det är värt mödan.. Tänkte hela tiden på vad min kära far sagt till mig: "Det syns inte på ett arbete hur lång tid det tagit, bara hur noggrann man var!"
än på att..
* stryka skjortor!
- Det är ju mer hopplöst än en groda utan ben?! Jag stryker ena ärmen och den är slät och fin på båda sidor, sen när jag har strukit den andra ärmen lika fint är den första ärmen skrynklig igen! Jag går vidare ändå och tänker "tar den ärmen det sista sen.." När man sedan har strukit resten av skjortan och ska finslipa på första ärmen igen blir ju bakstycket skrynkligt istället! Egentligen... Varför stryka skjortor om man nu ska envisas med att ha det på sig? Jag menar, man går upp på morgonen och äter frukost, klär på sig och allt det där för att åka till jobbet eller vart man nu ska. När man väl är framme är ju detta tygstycke ändå skrynkligt eftersom du troligtvis rört på dig vilket resulterar i att den inte är slät längre! Tack och lov för t-shirts och andra kläder som inte behöver strykas! (Och ett stort förlåt till mamma för att jag köpt massa kläder som behöver strykas i mina dagar..nu har jag insett vilket horribelt jobb du utsatts för bara för att jag ska kunna använda det plagget)

Förutom under den lilla tidsperioden som jag stod vid strykbrädan idag så har det varit bra. Kusinerna är fortfarande här och jag har pratat mycket med Laura 11 år. Hon och hennes pappa drog skämt för mig när vi var ute på picknick, de har faktiskt a sense of humor här! Vissa liknar våra Bellman-historier "det var en gång en Norsk en tysk och en Bellman..." fast "a scottish man an irishman and an englishman"    Kanske lägger upp några skämt någon dag.. :)


I morgon är det lördag vilket betyder DAY OFF för mig :) det ska bli skönt, hoppas på lika bra väder i helgen som det varit idag..


Hoppas ni har det lika bra som jag har!
Saknar er där hemma så häääär mycket *sträcker ut armarna så långt ifrån varandra som jag kan*



xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar