torsdag 16 augusti 2012

Toppendag!

Nu går en trött men väldigt nöjd Linnea till sängs efter en bra dag! Barnens kusiner är här och det har varit mycket lek och stoj :) Vi har bl.a. spelat cricket, de var jätteduktiga (och jag fick visa mina målvaktstalanger när jag låg som en Ravelli i luften för att fånga bollen) 

Kan ju säga att vi blev väldigt chockade när vi kom ut efter att ha tittat på Tintin och ser hästen i trädgården och INTE i sin hage... hon hade rymt! Men jag och Wilf sprang efter grimman och fångade in henne. Som tur var stod hon still där hon var och tuggade i sig det gröna gräset från gräsmattan.. Hon såg ut att stortrivas där utanför hagen..
Hunden Scrabble fick jag också "rädda" idag när han försökte tugga i sig en stor, hård kylskåpsmagnet.. Det var bara till att stoppa in fingrarna i munnen och dra ut den, tror den hade fastnat i svalget!
En lekfull Scrabble i trädgården, how cute!

Tillsist så har vi även hunnit med en otroligt trevlig dinner med några släktingar :) åt en god köttgryta med rödvinssås och efterrätten var så goooooood! Någon marängliknande tårta med god fyllning.. och jag dekorerade den med en svartvinbärscurd (som vi gjorde här om dagen) och toppade den med stoora blåbär och jordgubbar. Glömde tyvärr ta ett kort på den "/
Den andra kakan jag skrev om i förra inlägget heter visst något i stil med "Millionaire's shortbread". Googla gärna på det receptet och testa, absolut värt det!
Jag gillar den brittiska kulturen tack vare alla coockies och andra sötsaker (kak/godis-monster som jag är) men jag har inte riktigt vant mig vid allt annat. Det är en stor omställning att leva här, men väldigt intressant att uppleva annat än vad man är van vid! T ex hur de dukar och tar mat, vad de äter och hur man beter sig artigt bland folk.
Känns som att det handlar mycket om ätbara saker i mina inlägg, hmm.. undra varför!?



Nightnight <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar