måndag 27 augusti 2012

Upptäcksfärd På Cykel

Igår cyklade jag runt på en liten upptäcksfärd i samhället vi bor i :) Hittade inte mycket mer intressant än en röd telefonkiosk, en lekplats, en liten mataffär och andra små söta ställen som t ex ett museum och ett bageri. Annars var det mest hus och grönska. Letade efter lakrits, vilket är väldigt svårt att hitta i detta land! Speciellt saltlakrits. Det närmsta jag kunde komma var "Bassetts". Fick väl duga... ;)
Hade en skön stund för mig själv, välbehövligt att få lite egentid när man har så fullt upp hela tiden. Hela helgen har faktiskt varit väldigt lugn för min del, bara varit hemma och slappat medan resten av familjen har varit ute på lite äventyr. Som sagt, att vara själv ibland är värdefullt. Man hinner liksom tänka igenom saker och ting och känna efter hur man mår. Jag kom fram till att jag mår bra och så, men att det börjar kännas att jag varit utan mina nära och kära i nästan tre veckor... Känn er saknade där hemma! Det är vid de tillfällena när man är själv som man känner att man faktiskt längtar hem lite grann.. Skulle inte vara fel att få krama om mamma&pappa, mysa ner sig i soffan med brorsan, träffa vännerna eller ge min älskling en puss. Ordspråket "man inser inte vad man har förrän man förlorar det" stämmer ganska bra! Nu när jag flyttat bort från mina gamla vanor inser jag hur bra jag faktiskt hade det! Inte för att jag har det dåligt här eller förlorat något hemma, inte alls!, men som alla vet; borta bra men hemma bäst!

För er som är intresserade av vad jag gjort idag kan jag ju berätta att måndagar är min städdag, jag har alltså städat igenom hela huset (dammsugit, dammat, städat toaletter/duschar, plockat iordning och bytt sängkläder..)
Jag och killarna tog ett dopp i poolen på förmiddagen och lekte även lite ute. På eftermiddagen bakade jag och Wilfred kolakakor och sedan var vi själva hemma på kvällen, hade en jättemysig stund tillsammans med brio-järnväg, sagostund och kvällsmat. Teddy och Percy sover nämligen hos moster i natt... Väldigt spännande tycker de!


Höll nästan på att glömma, men TACK Simon för det fina brevet du skrev till mig innan jag åkte. Har läst det nu och det var hur gulligt som helst..! Saknar dig också och längtar tills vi ses igen. Ha det bra och ta hand om dig brorsan! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar