onsdag 15 augusti 2012

Kolakakor och brännbara kläder!

Idag har jag bakat kolakakor! Kändes svenskt när jag gjorde det och det luktade riktigt gott men smakar inte riktigt likadant som hemma tyvärr, men de tyckte om dem!
Bakade en till kaka som jag glömt namnet på, men den har vi inte smakat än..ser väldigt god ut; smördeg och smält choklad med någon slags toffée-kräm-liknande sak! Mmmmm :)

Det är inte bra att jag missar mina tabletter mot halsflussen jag fick precis när jag skulle åka, men förhoppningsvis klarar jag mig undan en omgång till! Vi har fullt upp på dagarna så glömmer helt enkelt bort de små vita sakerna som jag ska trycka i mig tre gånger om dagen. Känner mig ändå frisk, och ingen huvudvärk.. skönt!
En annan skön sak är att det är tydliga lappar på kläderna här! När jag skulle lägga in barnens tvätt i garderoben kunde jag läsa följande text på storlekslappen på en av pojkarnas tröjor (tänk på att kläder är gjorda av brännbart material...) "keep away from fire" Yeh, okej! Bra att det står så, så jag intefår för mig att torka tröjan AV BOMMUL i eld......

Brännbar tröja alltså??


Today's
Väder: varmt och kvavt, inte mycket sol men däremot lite regn...
Känsla: tiden går fort när jag tittar tillbaka men det känns som att det är vääldigt lång kvar tills jag ska hem.. Mycket kvar att uppleva
Lärdom: hur en skördetröska fungerar... tack Teddy för den kunskapen! :)




Night night <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar