måndag 24 juni 2013

Windsor & Midsommarfirande i London!

Helgen började redan i fredags eftermiddag för mig! Satte mig på tåget strax innan klockan 2 som skulle ta mig till Ian i Windsor. Kul att se lite mer av England, och vilken fin stad det är! Rekommenderar starkt att åka dit! På lördagen gick vi bl. a. till drottningens slott, Windsor Castle och tittade runt där inne. Det var lång kö till att köpa inträde men Ian får komma in gratis och genom en annan ingång eftersom han är med i armén så vi bara slank förbi hela kön. hehe
Bilden är tagen inne i slottet där det finns ännu ett litet slott. Hur stort som helst det där! Kul att ha sett. 

Senare på lördagen var jag tvungen att åka igen eftersom jag skulle möta Linnea i London för att fira svensk midsommar! Så efter att gått runt lite i London tog vi oss till en park där Svenska kykan anordnat ett midsommarfirande med midsommarstång, sång, dans, korv med bröd och såklart jordgubbstårta!
Fira svensk midsommar utan regn? Måste varit första och enda gången jag får uppleva det!


 Det fanns även svenkt godis man kunde köpa.. jag och Linnea kunde inte hålla oss..


Efter firandet tog vi oss till Westfield shoppingcenter och gick runt där ett tag. Efter en lång men bra dag satte vi oss äntligen på tåget. När vi upptäckte att våra bokade platser var mitt emot två killar (och resten av vagnen var tom) valde vi att sätta oss någon annan stans. Kändes lite awkward att sätta sig där
Efter många skratt och roliga historier plockade Linnea upp sina pannkakor hon gjort som vi avnjöt med jordgubbar och choklad.

Haha.. måste sett roligt ut. Men men gott var det i alla fall! :D


Så mycket mat och många skratt blev det denna dag som avslutades med att träffa Hannah, Stacie och Pia på en pub i Stowmarket. Tack för en trevlig kväll :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar