onsdag 12 juni 2013

Over slept..

Oooopsi.. när ska jag lära mig att trycka på "snooze" istället för "stäng av" när väckarklockan går igång på morgonen om jag inte går upp direkt!? Hade ställt klockan på 08:10 i morse. Vaknade och tryckte av alarmet med avsikt att gå upp. Gjorde jag det..? svar: NEJ! "Bara en minut till nnan jag går upp" tänkte jag och vände på mig. FIck lite lagom panik när jag sedan vaknade med ett ryck en halvtimme senare och insåg att jag då hade 20 minuter på mig att gå upp, duscha och göra mig i ordning innan jag var tvungen att gå ner. Hade det varit en annan dag skulle det kanske inte göra något att komma lite sent men onsdagsmorgon = JoJingles, vilket gör att jag borde komma ner INNAN 9.00 så att vi kan komma iväg i skaplig tid.
Har nog aldrig varit så effektiv och snabb på morgonen, klockan stod på 08:59 när jag gick ned för trappan och vi kom i tid till musikgruppen. Well done!

Annars har dagen varit bra, inte hänt så mycket. Mest suttit inne och lekt med tjejerna som vanligt :) Gick ut på kvällspromenad igen, trots REGN! *duktig*stolt* 8.5km blev det idag! Igår var jag och Linnea ute och utforskade stigarna längs åkrarna i drygt 1timme, var bättre väder då!
Nu ska jag snart ta och sova och i helgen ska jag förhoppningsvis träffa Ian som nu har flyttat till Windsor, på andra sidan London, eftersom han blev befordrad. Hoppas på att han kommer hem över helgen så vi kan träffas lite :)


Min värdfamilj har hittat ny aupair nu som kommer i början av augusti så snart kan jag väl beställa flygbiljett för hemresa! Tiden kommer gå sååå fort nu de sista veckorna/månaderna. Väldigt blandade känslor måste jag säga. Men det får jag skriva om någon annan gång.

Go' natt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar