lördag 8 juni 2013

En vecka med Emelie

Right, ännu en bildbomb från veckan som gått!


Imogen har hittat ännu ett ställe att fastna på.. UNDER strykbrädan
Och hon tycker att Emelie är väldigt intressant.


 Två coolingar på väg ut på promenad i solskenet! Vi har haft bra väder nästan hela veckan, riktigt skönt.
Alexandra testar mina glasögon. Lite stora ?
Här bakas det svenska kanelbullar! Vi bestämde oss för att ha en "taste of Sweden"-kväll där vi serverade lite svensk midsommar-mat, kanelbullar och chokladbollar och "dansade kring midsommarstången(en stol i köket)". Sjöng några låtar så som "små grodorna" och "mormors lilla kråka" och en snappsvisa fick vi in också!
En riktigt lyckad kväll och alla verkade nöjda. Det var jag, Emelie och Linnea som ordnade festen och Pia, Sarah, Nigel och Rebecca var våra "gäster".




Hade även fiskdamm där de fiskade upp en påse med svenskt godis. Men vi lämnade "djungelvrålen" utanför oh serverade den salta lakritsen i en skål istället. Antog att ingen skulle
gilla det, och vi hade rätt! (Tur för mig..)

 Såhär såg bullarna ut när de var klara. Underbart att känna doften av nybakade bullar igen. Var ett bra tag sen!
 Som sagt, har haft bra väder så mycket utelek! Här sitter Emelie och leker med Alexandra på en slags gunghäst eller vad man ska kalla den. Vet inte vem som ser mest road ut.. haha!
En kväll åt vi på en indisk restaurang. "indian curries" är väldigt vanligt att äta i England. Här åt vi "chicken tikka masala" vilken smakade väldigt gott. Men oj vilken chock jag fick av en grej vi fick till förrätt till poppadomsen. Såååå hot har jag ALDRIG smakat på. Ögonen började rinna och jag kunde inte sluta hosta. Tur vi hade en kanna vatten på bordet....



En annan dag tog vi med tjejerna ut och åt pub-lunch vid kusten. Lyckad eftermiddag i solen :)
Hunden Tallis är väldigt intressant! Imogen funderar på om även hon ska tugga i sig pinnen..
Sista kvällen gick vi ner till Hadleigh för att äta på min lokala favoritpub, the George. Klassisk liten mysig engelsk pub :)



Här leker vi med klossar. Att härma Emelie när hon slår ihop två klossar kan hålla tvillingarna sysselsatta i timmar!











Det var jättekul att du kom, Emelie! Så kul att träffas igen. Åkte inte runt lika mycket som förra gången du hälsade på men det viktigaste var ju att träffa varandra så det gör inget. Jag tyckte vi hade en bra vecka och hoppas att du hade det också. Hoppas inte det var allt för varmt att åka hem i min vinterjacka när det var nästan 20 grader varmt, tack för. att du tog med den till Sverige igen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar