onsdag 30 januari 2013

Nya Äventyr!

Detta blir ett kort inlägg.. har precis lagt mig i sängen, trött efter en dag på resande fot! Men ska försöka att kort beskriva hur mina senaste två veckor har varit....


Så.. ska väl börja med att förklara att jag nu hamnat i England igen! Har sagt farväl till de tre små underbara pojkarna och deras föräldrar borta i Schweiz. Det var jobbigt, speciellt att säga hej då till Teddy. De andra två barnen förstod nog inte riktigt att jag faktiskt skulle åka iväg och inte komma tillbaka igen.. Tiden med den familjen har varit riktigt bra och jag har lärt mig så otroligt mycket och jag har verkligen vuxit i mig själv! Vill säga ett stort tack till Jemma&Adrian för att ni gav mig möjligheten att komma hem till ert hem och vara en del av er familj och även ge en skriftligt kram till barnen som jag har så mycket minnen att dela med nu!
Det var förra torsdagen som vi lämnade barnen i skolan och sen åkte till tågstationen i Pfäffikon. Därifrån skulle jag försöka ta mig till Zürich Flygplats där ett plan skulle ta mig hem till SVERIGE! Hittade rätt överallt (stolt!) och fick även se lite av staden Zürich då jag hade ca4timmar på mig där.. Inte så imponerad av den staden direkt. Har sett finare ställen! Men i alla fall.. jag skulle alltså flyga hem till Sverige! Och det var det inte många som visste..(Mamma, pappa och moster Anna(som skulle hämta mig på flygplatsen i Göteborg) var de enda) Jag överraskade en efter en men mormor måste vara den som blev gladast. När jag kom in på hennes 70årsfest började tårarna rinna nedför hennes kinder så glad blev hon! Även brorsorna blev väldigt paffa och många av kompisarna blev också glatt överraskade :) Det var inte riktigt lika jobbigt att åka iväg denna gång som det var i höstas, men några tårar kom det allt när lillebror kramade om mig och vägrade släppa iväg mig. Kommer sakna dig Simon <3
Så.. jag har alltså haft några härliga dagar på svensk mark och laddat batterierna för ännu 6månader hemifrån i en ny familj i England.
Blev hämtad på flygplatsen i kväll av Nigel (pappan i huset) och vi åkte hem till mamma Rebecca. Tvillingarna sov när vi kom hem så jag får vänta tills i morgon med att se hur mycket tjejerna har vuxit. De är ju redan 8månader gamla!! Fick även ett varmt välkomnande av de två hundarna!

Känns verkligen jättebra att ha kommit hit. I kväll gick vi igenom rutiner etc och jag tror verkligen att jag kommer ha en riktigt bra tid i denna familj också. Ska berätta mer om hur dagarna kommer se ut för mig lite senare för nu ska jag sova. I morgon börjar ju det nya äventyret och det ser jag verkligen fram emot!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar