fredag 1 februari 2013

2 dagar och jag stormtrivs!

Redan helg nu, tänk om varje vecka kunde bestå av endast två arbetsdagar.. Haha! Fast det är klart..mitt jobb är underbart så ska inte klaga, ser fram emot nästa vecka då jag får ta hand om de två små underbaringarna igen!

Alexandra och Imogen är alltså tvillingparet på ca 8månader som jag tar hand om nu. Föräldrarna är hur trevliga som helst och jag trivs jättebra i deras sällskap. Nigel är hemma på dagarna medan Rebecca jobbar i London så det är jag och pappan som tar hand om flickorna. Min dag börjar runt 9.00 (sovmorgon!!) då Nigel redan har gett dem frukost så det är lektid som står på schemat. Finns många olika saker att leka med/sitta i så de kan hållas sysselsatta! Inte för att man behöver leksaker för att underhålla dem dock.. idag satt vi på golvet, jag och tjejerna, och Imogen fick syn på mina prickiga sockor. DET var intressant.. räckte med att vicka lite på tårna och hon bubblade av skratt. Dörrgungan är en storfavorit..

Än så länge är det ganska lugnt när vi leker eftersom de inte är så mobila än, de kryper inte så sätter man ner dem på ett ställe stannar de där. Men jag tror att de mycket snart kommer ta sig runt överallt, då blir det mer att göra! De har två sovtillfällen varje dag, ett långt efter lunch och ett kortare senare på eftermiddagen. Så lite tid för mig själv får jag. De ska vara i sängs innan kl 19 på kvällen så jag slutar ju tidigt också och har kvällen på mig att träffa vänner (vilka jag bor mycket närmre nu! Pia är till och med min granne! GREAT!)

För er som är intresserade av hur jag bor så är det ett stort två-våningshus i utkanten av en liiiiten stad som heter Hadleigh. Jag har ett eget rum med en stoor säng (hihi) och ett tillhörande litet tv-rum med soffa. Har också en egen toalett med dusch OCH jag har även tillgång till ett eget kök! För att jämföra arbetsförhållandena med hur det var för mig innan kommer jag endast behöva städa mitt eget rum och tvätta mina egna kläder (ibland barnens men inte mycket alls) och dagarna är kortare och mer strukturerade. Även om jag saknar mina små pojkar där borta i Schweiz känner jag på mig att detta kommer bli riktigt bra!! Har bara gått två dagar sedan jag kom så har inte riktigt kommit in i rutinerna än men jag lär mig och det är så skönt att flickorna accepterar mig, de är ju i den åldern där främlingar inte alltid är så välkomna.... Men det har gått bra :) 
Nu är det som sagt redan helg, riktigt kul men samtidigt vill jag ha måndag igen! (måste vara ett bra betyg....)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar