torsdag 7 februari 2013

En hel vecka i den nya famlijen

Nu har det gått en vecka. Förra torsdagen hade jag precis klarat av första dagen och kände redan då att detta kommer bli bra. Nu, en vecka senare, känner jag att jag tog i för lite. Detta kommer bli MER än bra!! Om ni inte redan förstått det så trivs jag som fisken i vattnet här, föräldrarna är underbart snälla och roliga och tjejerna kan man ju inte annat än att älska!

Glada miner i pyjamas!
Dagen kan inte börja bättre än att komma ner mötas av det ni ser på bilden.. Två glada bebisar som skrattar och "pratar". Det är som aanskas medtt leva i en dröm.. Sen att bajsblöjor och bebisgråt inte är det mysigaste man kan handskas med är väl än annan sak. För min del gör det inget, alla goa stunder väger så mycket tyngre! :)

Jag har kommit in i rutinerna och det känns som att Alexandra och Imogen känner sig trygga med mig nu, de har liksom vant sig vid att jag är där. Det stora härliga leendet på deras läppar när man kommer in i rummet skulle kunna få mig att smälta. Någon som jag inte riktigt har vant mig vid än dock är kylan. Det är såååå kallt i huset, som i många andra engelska gamla hus. Ligger runt 15-16 grader...! Det går an på dagarna, då man kan ta på sig en extra tröja och ett par sockor men det klarar jag inte av att sova i så att lägga sig på kvällen är kaaaallt. Vet inte om jag kommer vänja mig vid det eller inte. Det finns ett el-element på mitt rum dock......som funkade innan Nigel tappade det i golvet. Ska förhoppningsvis fixas snart.

Här har vi de två, ståendes!....
....Nästan i alla fall.. än så länge måste de hålla sig i annars faller de pladask ner på golvet. Alexandra (till vänster) bryr sig inte utan bara tittar upp och vill komma upp igen men Imogen där emot tycker inte om att ramla. Det är som Nigel säger..hon börjar gråta om en fjäder skulle landa på hennes panna. Hon är en liten drama-queen men hennes skratt är så underbart, som tur är får vi höra mer av det än av gråt.

Lite relaxing time efter lunch..tummen i munnen tyder på trötthet.. snart dags att sova en stund

En dag för mig ser ur ungefär såhär:

09.00 - gå ner, äta frukost och leka med tvillinagrna
11.30 - tjejernas lunchdags. Jag i mitten och de i var sin stol på var sin sida av mig sen går skeden från mun till mun. Har fått in riktigt flyt i matandet nu!
12:15 - sovdags
Ledig tid och lunch för min del (idag gick jag ut på en löprunda, riktigt skönt, andra dagar har jag åkt in till Ipswich med Pia eller träffat annat folk i t ex Stowmarket) Här får jag även tid till att sterilisera flaskorna och andra småjobb..
14.15/14.30 - tvillingarna upp, matas med mjölk och lektid
16.00 - snooze i ca 45 min
17.00 Tea-time och efter det (om de ätit duktigt) får de titta på "BabyEinstein", en dvd för bebisar. 
18.15 Tjejerna ska badas och fixas i ordning för natten, även här får de sin mjölk
Innan 19.00 - de ska vara i säng
Efter 19.00 - ledig!


De senaste kvällarna har jag spenderat med vänner..inte varit hemma alls mycket. Mestadels med Pia eller Ian. Riktigt trevligt. Är så kul att vara tillbaka här och spendera tid med dem igen. Har saknat er <3 Ser fram emot fler tillfällen, bor ju så nära nu! :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar