måndag 18 februari 2013

En bild säger mer än 1000 ord

En bild säger mer än 1000 ord.. har lite bilder att visa. Har hur många som helst, här kommer några som beskriver mina dagar lite grann..

Alexandra börjar bli farlig i gåstolen nu... "springer" runt i köket och vill känna på allt! Tur att det inte går så fort än så att man hinner stoppa henne... På bilden nedan kan ni se hur hon precis sträckt sig efter en hylla varpå det finns en korg fylld med plastpåsar/kassar. måste nog gömma undan sånt snart. Imogen är säkrare lägre bort i dörrgungan, som hon (och Alexandra) ääälskar!

De är fortfarande inte så rörliga på egen hand så det är ganska lugnt på dagarna. Men det dröjer nog inte länge innan de kan ta sig runt dig de vill! 


Ovan är en bild från när vi varit ute på en promenad med hundarna. Jag går med vagnen och Nigel försöker hålla koll på hundarna i koppel vilket inte är det lättaste när de vill springa kors och tvärs utan att bry sig om att en dubbelvagn är i deras väg. 
De senaste dagarna har jag gått ut själv med bara tjejerna i vagnen, riktigt härliga promenader längst åkrarna (men ujujuj vad tungt det är! speciellt när det är lerigt och dant'... bra träning!) 


 Här har vi dem! Flaskorna som ska användas till "bröstmjölk". Ganska mycket jobb med dem, de måste steriliseras (i en speciell "maskin") sen ska vattnet kokas innan det hälls i flaskorna för att sedan kylas ner och stå i kylskåpet tills det är dags att mata. Då ska flaskorna värmas upp igen och bröstmjölkspulvret hällas i. Går som på räls nu men i början tyckte jag att det var mycket att hålla reda på.
 
...och såhär ser det ut efter tea-time. Två gånger om dagen (lunch och tea) får de "vanlig" mat som Rebecca lagar och fryser in. När det är matdags får jag leka kock, välja & blanda ihop och sedan värma de frysta kuberna och servera småttingarna. Då sitter de som på bilden och jag på stolen i mitten. En talrik mat, en sked, en matare och två munnar. Känner mig som en robot ibland när min hand går från mun till talrik till nästa mun till talrik till första munnen igen osv osv.. De äter väldigt duktigt, vilket är skönt! Inget tvångsmatning här inte



Vacker utsikt från vardagsrums-fönstret denna kväll!
'

Kvällsmjölk
Och sista bilden.. bästa stunden på dagen tror jag! Tjejerna har precis badat och fått på sig pyjamasen och vi myser upp i sängen som står i deras sovrum. En i mitt knä och en i stolen som på bilden. Sen är det en flaska i varje mun (simultanförmågan kommer vara på topp efter mitt halvår här!) Imogen kan nästan hålla flaskan och dricka sin mjölk helt själv. Ibland är det dock lite svårt för henne att förstå att man måste hålla upp den för att det ska komma något.. Alexandra är för lat för att hålla den själv (haha) Älskar att höra ljudet när de dricker mjölken och när de pustar ut efter att ha tryckt i sig en 6oz-bottle.
Nightnight-sleep well, lights off och sen stängs dörren och de sover hela natten! Otroligt duktiga flickor!


Måste även berätta lite snabbt om min helg! Den 14februari är ju som ni vet alla hjärtans dag vilket är ganska stort i England. Jag fick då en inbjudan att gå på "Valentines Ball"! Kunde jag ju inte tacka nej till! Så jag har bott på spa-hotell i helgen. På lördagskvällen serverades det tre-rätters och ett liveband stod för musiken som vi dansade till. Riktigt härlig stämning och en lyckad kväll :) Hade även tillgång till spaavdelningen vilket var riktigt skönt det också :) hotellfrukost är ju också helt okej om man uttrycker sig så.. kunde fått den serverad på sängen men vi valde att äta den i matsalen. Riktigt bra helg, tack så jättemycket för det "my Valentine", nu är det "back to reality" igen (vilket också är bra) :)

Har precis kommit hem från en pub i Hadleigh där jag åt kvällsmat med Pia i kväll (lite vardagslyx haha!!) och nu är det snart dags att sova igen för att vara redo för ännu en dag i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar