torsdag 21 februari 2013

Finger food!




 Här äts det morötter för fullt! Lite svårt att förstå att man måste tugga innan man sväljer dock så några hostattacker blir det allt, tur att de är kokta och kan slinka ner hyfsat bra om(när) de sätter i halsen.. Annan fingermat som vi börjat med de senaste veckorna är t.ex "bread sticks"(hårda brödpinnar) och mango. Alexandra(till höger), som hittills fått 2 framtänder, har insett att det inte går att suga i sig allt och försöker tugga lite men Imogen tycker det är lite svårare..(och hon har bara 1tand..får skylla på det även att de inte använder framtänderna när de tuggar haha) De tycker om att få hålla maten själva och jag låter de hålla skeden när jag matar dem ibland vilket också gör dem överlyckliga. Dock mer att städa upp efteråt för min del!

Idag tog jag och Nigel en tripp till en strand för en promenad med tjejerna och hundarna. Det blåste ganska kallt men det var härligt att komma ut lite och hundarna var överlyckliga. Det var ännu tyngre att köra vagnen där än i leran (haha, som gubben jag alltid ser när jag är ute och går med vagnen längs åkrarna här "hemma" säger - That will keep you fit!!")
Denna veckan har gått jättefort? Vaknar upp till fredag i morgon bitti igen?! Får se vad helgen har att bjuda på. Nästa lördag ska jag och Pia förhoppningsvis iväg till London och shoppa loss, så får väl spara mina pengar denna helg.

Här pratas det för fullt efter lunch-snoozen
De vaknar alltid upp i konstiga positioner nu, inte på rygg längst ner i sängen som vi lämnar dem i alla fall!






Vaaaar är Alexandra och Imogen??


Åh, där va' du Alexandra! Men Imogen då??



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar