tisdag 1 januari 2013

Gott nytt år!

1 januari 2013
Sunrise new years eve
- Första dagen på drygt en vecka utan skidåkning - ganska skönt att få vila benen lite.. blir ganska jobbigt att dra runt på barn och snöploga i längden..! Men i morgon har jag en ledig dag (första gången på flera veckor..!) så då ska jag upp i berget och njuta av att åka skidor "på riktigt". 
- 30 dagar kvar tills jag är tillbaka i England. Känns lite sorgligt för tillfället, trivs så bra här. För att vara ärlig trivs jag bättre i familjen nu än vad jag gjorde i Woolpit. Stämningen är mycket bättre och det är så trevligt att Adrian är närvarande hela tiden, måste kännas skönt för Jemma :) Men det ska bli spännande med ännu mer nytt för min del.
- New years resolutions: tänka mer "hälsokost" & ta vara på VARJE dag för att i slutet av 2013 kunna titta tillbaka på ett år fyllt med intressanta och spännande upplevelser och känna mig nöjd. Jemma tyckte att jag skulle besöka minst 5olika länder under det kommande året.. kanske skulle vara något? :D Har faktiskt börjat fundera på om man ska skjuta upp pluggandet ett tag till och resa lite mer innan. Dra till Afrika ett tag eller något i den stilen..? Vem vet vad som händer.. Jag är så peppad på att se mer av världen nu!

Så de sista dagarna 2012 spenderade jag (vi) som sagt i skidbackarna. Det var ett race i fredags som barnen deltog i och Teddy vann sin klass! (när vi sedan tittade på listan visade det sig att det hade blivit fel och att han inte alls hade snabbaste tiden, men det behöver han ju inte veta.. guldmedaljen är hans!) Vi har också provat på kälkåkningen som erbjuds i Flumserberg. Riktigt kul men farligt! Man åker på en kälke (utan broms/ratt) nedför en lång slingrig backe som bliv VÄLDIGT guppig på eftermiddagen. Det var väldigt roligt men hur svårt som helst, det går så fort och det är nästan omöjligt att styra/sänka farten. Men efter att ha gjort det en gång (jag och Teddy var på samma kälke) ville han göra det igen. Så vi åkte upp i kabinliften igen för att åka ännu en 20minuters lång åktur på kälket. Det var då olyckan inträffade.. i ett stort gupp flög jag av bakåt och Teddy åkte vidare in i ett annat gupp och flög av framåt och slog i sin haka i kälken. När jag kom fram till honom såg jag ett stort jack och massa blod.. det slutade med ett besök hos doktorn. Kommer kanske behövas sys ihop om inte plåstren fungerar. Usch stackarn!! Bortsett från den incidenten har vi haft ett riktigt bra avslut på 2012 och en lugn start på 2013. Var ute på långpromenad både innan och efter lunch idag och dagen avslutades med en "nyårsdinner". Nyårsafton var väl inte riktigt som jag är van vid.. inte mycket firande alls alla var så trötta.  Barnen la' sig runt 21:00 och vi andra satt i soffan och tittade på tv (haha..!) Men lite fyrverkerier kunde vi se utanför fönstret (från uppe i bergen) vid 12-slaget i alla fall! 
Gott nytt år, ta hand om dig och glöm inte att det är Du som ansvarar för att du får ett bra år 2013!


Teddy&Scrabble på promenad längs sjön

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar