söndag 6 januari 2013

Beslutet!

Skidåkning, skidåkning och mer skidåkning...Vilken förbättring hos pojkarna! Wilfred har helt plötsligt lärt sig ploga och Teddy bara susar ned för backarna, Percy hänger på riktigt bra och följer min (eller Adrians) S-mönster i både blåa och röda backar! 
Snart dags att gå tillbaka till det riktiga livet och rutin. Skolan börjar nämligen på tisdag! Alla tre ska gå på en tvåspråkig skola 30min bort där de kommer ha två dagars undervisning på engelska och två dagars undervisning på tyska/veckan. (Onsdagar är en "sport-dag" då de blandar språk) Spännande! Så bra för barnen att de kommer bli tvåspråkiga, verkligen en förmån!


Tror inte jag har gjort det officiellt på bloggen än om mitt beslut, så här blir det: den 30 januari åker jag tillbaka till England för att starta om på nytt i en ny familj med två tvillingar som kommer vara runt 8månader när jag kommer dit. Känner mig nöjd med beslutet, trots att det kommer vara otroligt jobbigt att lämna denna familjen. Har kommit så mycket närmre både barnen och föräldrarna de senaste veckorna och har haft en underbar tid med dem. Ska försöka få ut så mycket som möjligt av de sista veckorna här. Den nya familjen bor i Hadleigh, ca 15 minuter utanför Ipswich, så området känner jag till och Pia bor två hus bort! (nya och nya.. jag tar ju över efter Louise som åkt hem, så har ju träffat både tvillingarna och föräldrarna innan) Tror det kommer bli en bra tid där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar