lördag 12 januari 2013

SNÖN HAR KOMMIT IGEN!



Nu har det kommit snö igen!! På bilderna ovan (ursäkta dålig kvalité..) ser ni Teddy och Nichole(en granne) nedgrävda och nedan är en bild av min och Wilfreds stora snögubbe! Hatten gjorde Wilfred HELT SJÄLV!


Idag har vi haft en UNDERBAR dag i skidbacken, solsken, några minusgrader och härliga pister (och off-pist åkning!) Måste nog säga bästa skidåkningen sen vi kom :) Men jag känner mig inte helt frisk, vilket är lite synd.. Huvudvärk och tror jag har lite feber också, även hostan är irriterande! Men men, inte klaga det går nog över snart förhoppningsvis :)



Min Schweizvistelse börjar lida mot sitt slut.. Ska verkligen försöka ta vara på de sista veckorna nu! Barnen verkar trivas bra i skolan, dock lite jobbigt när det är "tyskadag", men inga större klagomål än så länge. De ÄLSKAR snön och skidåkning men det bästa med flytten tror jag är att pappan är hemma mycket mer. Nu är han dock på väg till Kina så den kommande veckan är det bara vi igen. Men det ska förhoppningsvis gå bra ändå!
Det är så kul att se barnen förbättring på skidorna! Teddy kör nu ner för röda backar utan några som helst problem, Percy gör jättefina "snöplogssvängar" och även Wilfred förbättrar sin åkning.. men han har visst tröttnat på det där med att ploga.. "det går ju mycket fortare om man åker med skidorna parallellt".. haha! Farlig unge det där.. inte mycket kontroll där inte!


Dags att sova snart.. hoppas på att jag mår bättre i morgon för ännu en dag uppe i bergen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar