onsdag 17 juli 2013

Hemma från underbar semester i Wales

Vilka underbara dagar vi hade där uppe i bergen i Wales!
Så otroligt fin utsikt och vädret var underbart hela tiden, nästan för varmt! Några vänner kom och spenderade helgen med oss, vilket var trevligt. Vi grillade flera gånger och under dagarna hade vi det bara allmänt gött i solen och i den lilla uppblåsbara poolen de hade med sig.
Tänkte bara visa några bilder, de beskriver bättre än vad jag kan jag skriva.

Här badas det! Bara en unge i poolen här dock.. alla tre älskade att bada men fick ingen bra bild på det..

Här är jag ute på morgonpromenad!

Kvällsmat när jag var barnvakt en kväll, en riktigt härlig sallad ute i sommarvärmen. Helt underbar kväll. Och inget internet som fungerade heller, så var en lugn och skön kväll haha :P

Under en av mina promenader där uppe i bergen stötte jag helt plötsligt på några får (som fanns ÖVERALLT) och en vildhäst(mer sällsynt..) 


Ibland fick vi gå in, det var lite väl varmt för de små vid vissa tillfällen (över 30grader i skuggan!)


Åkte även på utflykt till en stad som heter Monmouth en dag, åt en god publunch och gick omkring i staden. Har även besökt några fler städer där borta i Wales men kan bara komma ihåg namnet på en av dem, "Abergavenny". Kan ju säga att Welsh är INTE likt engelskan alls! På alla skyltar står allt på både engelska och welsh, så tex när det står SLOW i marken på vägarna så står det SLOW och ARAF. Vägbeskrivningsskyltarna blir ganska stora ska jag tala om..!

Så, en riktigt härlig semester med familjen och att leva utan ett bra fungerande internet ett tag var inte så hemsk som jag trodde....! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar